• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor kronograf?

drClasse

Omega
Hej klockälskare! Funderar på att köpa någon klassiker på beg. marknaden igen. Jag har tittat mycket på Tudor Prince i kronograf som finns i många olika utföranden med eller utan Tiger Woods namn. Har sett en utan papper hos svensk firma samt många på Crono24 och e-bay; lite mer pengar men med box och papper, flera under 20'. Verkar rätt prisvärda eller vad tycker ni?
Bild.jpg Lånad bild
 
Senast ändrad:

Signature

Cartier
2-Faktor
Mycket för pengarna. Har själv en 79160 som är föregångaren med plexiglas och Rolex-länk.
Att tänka på generellt är väl att i takt med att komplikationerna tilltar ökar även servicekostnaden.
 

audotcom

Panerai
Har haft en 79280P, mycket klocka för pengen. Tycker absolut att den är prisvärd, kallas ju även för "fattigmans daytona" pga av likheterna med den just nämnda Rolex modellen. Gillar du den så kör.
 

drClasse

Omega
Tack för era svar. Skulle skämtsamma epitetet fattigmans Daytona förklara varför så många vill sälja sina ex. För att byta upp sig? Jag har inga problem med Tudor versus storebror ;)
 

joF

Panerai
Det är en helt fantastisk klocka och jag rekommenderar den verkligen! Äger en fin 79280 med två olika tavlor som jag byter mellan. Fattigmans-daytona håller jag inte alls med om. Finns många fördelar med denna klocka, exempelvis datum och bättre utbud av attraktiva tavlor (jag älskar panda-tavlor så det kanske inte är så konstigt att jag känner så!).

20160222_200747.jpg
20160504_051127.jpg
 

A.J.

Panerai
Har haft en 79260 och en 79180 (föregångaren med plexi, även kallad bigblock pga den lite högre boetten) bigblocken har lite mer av DNA från storebror i form av rolex krona och lock på baksidan. Skulle nog säga att 792xx serien är grymt prisvärd, allra helst dom utan "Tiger" på tavlan, som imho verkar vara mer svårsålda om man får för sig att sälja vidare nån gång. Är man mer av en vintage typ så tycker jag bigblocken är en supernice klocka! Lite känsla av vintage Daytona men till en bråkdel av priset:)! Bigblocken ligger dock högre än 792xx serien så vill man ha en riktigt schysst krono.. Stryktålig, safirglas m.m så hade jag satsat på 792xx serien utan "Tiger" på tavlan.. Tycker man får grymt mycket klocka för pengarna!
Lycka till i sökandet!:)
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Jag personligen gillar inte Tiger på tavlan. Hade kört på en utan. Finns en 72160 till salu på köp och sälj.
 

drClasse

Omega
Har haft en 79260 och en 79180 (föregångaren med plexi, även kallad bigblock pga den lite högre boetten) bigblocken har lite mer av DNA från storebror i form av rolex krona och lock på baksidan. Skulle nog säga att 792xx serien är grymt prisvärd, allra helst dom utan "Tiger" på tavlan, som imho verkar vara mer svårsålda om man får för sig att sälja vidare nån gång. Är man mer av en vintage typ så tycker jag bigblocken är en supernice klocka! Lite känsla av vintage Daytona men till en bråkdel av priset:)! Bigblocken ligger dock högre än 792xx serien så vill man ha en riktigt schysst krono.. Stryktålig, safirglas m.m så hade jag satsat på 792xx serien utan "Tiger" på tavlan.. Tycker man får grymt mycket klocka för pengarna!
Lycka till i sökandet!:)
 

drClasse

Omega
Tack för tänkvärda kommentarer. Skall leta efter dom utan Tiger och kollar annonsen här på forumet.
 

drClasse

Omega
Har sett en till salu i Spanien med svarta subtavlor påstådd klass A med box, väl så lik R Daytona Paul Newman om jag minns rätt. Det tar dock emot att köpa osett från kontinenten, men det är där de finns förstås. Såg annars på Ank-rundan i vintras en Rolex P. Newman som en person ärvt värderas till ett herrejössespris. Men så kostade den också 20,5 tkr 1968, då man fick en beg. MB Måsvinge för '33 tkr :rolleyes:
 

drClasse

Omega
Jag köpte förra veckan en 79260:a på nätet med blå urtavla, off Tiger W ca 2007, med oysterlänk förstås, den andra vanligare är inte riktigt i min smak. Bättre köp hade nog varit den lite äldre här på sajten från Götet med pandatavla som jag inte riktigt gillar och box och allt som kom ut några dar senare med två originallänkar (?) särskilt då man erfarit att en lös originalllänk kostar nära 800€ på Bayen. o_O
 

A.J.

Panerai
Jag köpte förra veckan en 79260:a på nätet med blå urtavla, off Tiger W ca 2007, med oysterlänk förstås, den andra vanligare är inte riktigt i min smak. Bättre köp hade nog varit den lite äldre här på sajten från Götet med pandatavla som jag inte riktigt gillar och box och allt som kom ut några dar senare med två originallänkar (?) särskilt då man erfarit att en lös originalllänk kostar nära 800€ på Bayen. o_O

Grattis! Lägg gärna upp en bild på nytillskottet:)
 

Signature

Cartier
2-Faktor
Jag köpte förra veckan en 79260:a på nätet med blå urtavla, off Tiger W ca 2007, med oysterlänk förstås, den andra vanligare är inte riktigt i min smak. Bättre köp hade nog varit den lite äldre här på sajten från Götet med pandatavla som jag inte riktigt gillar och box och allt som kom ut några dar senare med två originallänkar (?) särskilt då man erfarit att en lös originalllänk kostar nära 800€ på Bayen. o_O
Det går alltid att jämföra med andra objekt men jag tror du blir nöjd. Grattis!
 

drClasse

Omega
Tack! Glömde fota klockan innan jag lämnade in den för en koll igår. Åter nästa vecka. Annars väldigt lagom format. :happyhappy:
 

drClasse

Omega
Hej igen! Klockan hemma igen med fint äkthetsintyg och allt. Det konstaterades att det är en -97:a alltså nästan semi vintage. Tog en risk när jag handlade på eBay från Japan, men dom hade den enda som vid den tidpunkten motsvarade mina krav. Men det visade sig vara ett seriöst företag. Klockan är så gott som oanvänd men jag såg själv i luppen småskador på den repkänsliga tachyringen. Sitter annars väldigt bra på armen och använder alla länkar som följde med. Vikt på min guldvåg 133 gram. Sehr nett alltså jämfört med andra klockor man har och haft, ex.vis
20160627_174614.jpg
Omega PLO med stållänk som vägde in på 212 gram och där boettemblemet gav ett tryckmärke på handleden!
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Hej igen! Klockan hemma igen med fint äkthetsintyg och allt. Det konstaterades att det är en -97:a alltså nästan semi vintage. Tog en risk när jag handlade på eBay från Japan, men dom hade den enda som vid den tidpunkten motsvarade mina krav. Men det visade sig vara ett seriöst företag. Klockan är så gott som oanvänd men jag såg själv i luppen småskador på den repkänsliga tachyringen. Sitter annars väldigt bra på armen och använder alla länkar som följde med. Vikt på min guldvåg 133 gram. Sehr nett alltså jämfört med andra klockor man har och haft, ex.vis
20160627_174614.jpg
Omega PLO med stållänk som vägde in på 212 gram och där boettemblemet gav ett tryckmärke på handleden!
Jag gillart, blir riktigt sugen, fin blå tavla!
 
Topp