• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TUDOR - Next Generation Watch

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Hmm intressant, jag äger varken Rolex eller Tudor, men hade tittat lite på den nya Tudor Black Bay Blue som en beater att ha om man ska bada, mecka lite osv. Hade fått intrycket av recensionen på Hodinkee att det skulle vara bra kvalitet på dessa. Är det här kända problem, att vridringsinlägget inte är centrerat och bommen inte fäster korrekt alltså? Känns som att det här är något som fler borde upptäcka?

Låter ju väldigt tråkigt om det skulle vara så isf, får leta vidare då :s

Upplevde inget sånt på min.


Skickat från min Commodore 64
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Hmm intressant, jag äger varken Rolex eller Tudor, men hade tittat lite på den nya Tudor Black Bay Blue som en beater att ha om man ska bada, mecka lite osv. Hade fått intrycket av recensionen på Hodinkee att det skulle vara bra kvalitet på dessa. Är det här kända problem, att vridringsinlägget inte är centrerat och bommen inte fäster korrekt alltså? Känns som att det här är något som fler borde upptäcka?

Låter ju väldigt tråkigt om det skulle vara så isf, får leta vidare då :s

Här är min gamla för referens...
image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
point1
Nej, det är inga kända fel, utan saker jag upplevt vid kläm. Du får dra din egen slutsats om det är jag som är för petig, de andra som är för okritiska, eller om jag haft otur med de jag klämt på.
 

hedbrg

Panerai
Jo givetvis var det så som du skriver, men jag tror även det jag skrev var av stor betydelse, sen tror jag de flesta här som äger vintage Rolex/Tudors håller med om att exempelvis en Snowflake inte är ett substitut för en samtida Rolex Sub.

Idag har tudor nog med egen historia för att inte vara substitut jämfört med rolex, jag hade hellre tagit en flinga än motsvarande sub, men på sin egen tid har jag svårt att se att fallet skulle vara samma.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Tudor gör verkligen fina klockor nuförtiden! Skulle vara kul med lite roligare urverk dock. Inget fel på dekorerade ETA 2824-2, och urverket är ingen dealbreaker för min del men ändå.

Men vad höll tydor på med innan 2012. Finns ju några hiskliga modeller i sortimentet och vad tusan är det för klockor Japan marknaden vill ha egentligeno_O
 
Topp