• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Northflag

Cristian

Rolex
2-Faktor
Hittade detta på insta. Tudor Northflag med inhouse verk. Är det någon som vet något om denna modell?

Edit: hittade mer info här
http://www.ablogtowatch.com/tudor-north-flag-watch/

image.jpg
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Spännande, jag är nyfiken på dimensionerna dock! Lär väl dyka upp massa info nästa vecka..
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Om vi antar att detta är läckta bilder på kommande release, så är inte bara "inhouse" intressant, utan också mellanboetten då den skulle kunna ge en indikation på hur en Rolex Oysterquartz i modern tappning skulle kunna ta form. Det är med Tudor som Rolex tar ut svängarna och provar idéer. Man kan ju ana det från den förra generationens väldigt breda bandhorn, som senare kom på Rolex i mer nedtonad variant.

Med en sådan modell som på bilden så talar vi om en re-issue av "Ranger II" och nu har Tudor klämt ur sig flera re-issues. Kanske känner man sig lite tryggare att göra dito på Rolex det här året? Och vad skulle då komma?
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Om vi antar att detta är läckta bilder på kommande release, så är inte bara "inhouse" intressant, utan också mellanboetten då den skulle kunna ge en indikation på hur en Rolex Oysterquartz i modern tappning skulle kunna ta form. Det är med Tudor som Rolex tar ut svängarna och provar idéer. Man kan ju ana det från den förra generationens väldigt breda bandhorn, som senare kom på Rolex i mer nedtonad variant.

Med en sådan modell som på bilden så talar vi om en re-issue av "Ranger II" och nu har Tudor klämt ur sig flera re-issues. Kanske känner man sig lite tryggare att göra dito på Rolex det här året? Och vad skulle då komma?


En ny oysterquartz hade varit underbart!
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Tycker denna verkar väldigt intressant! Tudor har väl inte kört inhouse verk innan? Frågan är bara hur stor den är...
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Yo detta är riktigt spännande! Hoppas den är manuell (och ser bra ut), då åker den upp på "vill ha"- listan :nailbiting:
 

BCKSTRM

Rolex
Spännande :) Dock gillar jag inte PR-visare. Enast Nomos gör snygga sådana... Kunde se roligare ut men man undrar ju om detta är starten på en ny Tudor-era med Inhouse...? Spännande helt klart!
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Tycker den nog ser rätt trevlig ut. Faktiskt kul med integrerad länk. Tror tyvärr den kommer bli 42mm, vilket jag tycker är för stort. PR är ju rätt menlöst på en automat dessutom.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Utifrån Tudors senaste releaser så får man ju nästan anta att de blåst upp den till 42ish, vilket med en integrerad länk betyder GIGANTISKT :(

Men jag håller tummarna att den ligger runt 37ish och hoppas jag har fel i ovanstående påstående :D
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tycker den känns som ett svar på IWCs Ingy.. Integrerad länk osv. Jag gillar den dock inte :(

Tudor-North-Flag-Watch.jpg

comp_DSC_0721-01_zpsf31af79b.jpg
oqmdtjl0jvj.jpg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Håller med tidigare uttalanden här i tråden. Snygg och riktigt intressant med ett bra modernt in-house-urverk, hoppas Tudor släpper den i flera storlekar och/eller i en modell som inte är större än 40mm.
 

cedstroms

Omega
Håller också med tidigare talare, är försiktigt positiv.

Gillar den typen av design, som Ingyn exempelvis, men osäker på Power Reserve-visaren.

Och vit bakgrund på datumet, va? o_O
 
Topp