• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Northflag

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Tycker den känns som ett svar på IWCs Ingy.. Integrerad länk osv. Jag gillar den dock inte :(

Tudor-North-Flag-Watch.jpg

comp_DSC_0721-01_zpsf31af79b.jpg
oqmdtjl0jvj.jpg


Vilken ref. är den vittavlade IWCn? Aldrig skådat tidigare!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Intressant! Integrerad länk är dock ett minus i mina ögon.

Hoppas den ser bättre ut på riktiga bilder.
 

mouqvist

Rolex
Håller med Molle, vad är poängen med PR på en automatklocka, lika bra att måla komplikationen på tavlan (fullt uppdraget verk alltså) och spara en slant vid tillverkningen!
Älskar Tudor, men tål bara inte integrerade länkar, denna blir inget för mig.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Håller med Molle, vad är poängen med PR på en automatklocka, lika bra att måla komplikationen på tavlan (fullt uppdraget verk alltså) och spara en slant vid tillverkningen!
Älskar Tudor, men tål bara inte integrerade länkar, denna blir inget för mig.
På min Sea Hawk är Power reserven (kl 6) en extra säkerhetskontroll på att klockan är uppdragen för att säkerställa all klockan inte stannar vid dykning (inte så mycket rörelse då). :watching:

image.jpg
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Gillar inte heller integrerade länkar. Ska bli kul att se när den kommer, men den känns inte som något för mig.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Hm synd på gångreservindikatorn annars helt ok men glasbaksida känns lite overkill på ett urverk som var ruskigt fult, men det kanske är för att det är just inhouse!

Riktigt stressad tavla tycker jag, sen var ju inte urverket det vackraste man lagt ögonen på

Ser jäkligt stor ut också... https://klocksnack.se/threads/tudor.17265/page-69#post-841595

(Bilder lånade från Insta - Tudorcollector, B&S och Hodinkee)

Jag gillar den.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Säkert ett jättebra urverk, men den traktorn är inget att visa upp

Edit. Förövrigt mkt ful klocka, hoppas tudor bjuder på annat i år
 

m_s

Patek
2-Faktor
Stort att de gör ett eget in house movement för det priset och gör sig oberoende av ETA. Nu ska de bara producera en lite roligare klocka att sätta urverket i.

Reserverar mig inför att se klockan live, då Tudors klockor aldrig gör sig speciellt bra på bild!
 
70h PW är helt meningslöst på en automat egentligen, räcker gott och väl med 35-40.
Är den manuell så är det en helt annan femma.

Överlag väcker den inga känslor alls utom besvikelse för mig, känns som en moddad Ranger med display CB, PRI.
Som tidigare nämnt så är det verket säkert väldigt robust och bra, men vackert är det inte!

Hoppas på annat roligare från Tudor!
 

DrDre

Patek
Jag tycker det är rätt bra med både längre power reserve och en mätare som visar hur man ligger till. Om man växlar klockor eller låter den ligga tex över en helg är det ju rätt smidigt. Rest estetiskt lyckades man kanske inte helt, tyvärr.
 
Topp