Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Fashion, Jewellry & Important watches på Stockholms Auktionsverk

Fashion, Jewellry & Important watches är nu live på Stockholms Auktionsverk. Klockexpert Per Ekelund finns på plats på visningen 23/3 och 24/3 från 11.00-17.30.

Välkomna!
Mer information i tråden >>
Stäng notis
Klocksnackbloggen

Du har väl inte missat vi lanserat Klocksnackbloggen?
In, läs och diskutera gärna inläggen på forumet!

Klocksnackbloggen >>
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I 2017 års första avsnitt av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi SIHH och Basel!
Det och ett enormt namedroppande av nya och gamla klockmodeller.

Lyssna på podden! >>

Produktionsbolag: Lejon Media

Tudor Oysterdate day/date, Era åsikter?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Watchstudent, 18 augusti 2016.

1. Watchstudent
    Trådstartare

Watchstudent Ewok

Hej. Jag skulle uppskatta era åsikter kring Tudor Oysterdate Vintage. Är det en klocka som kommer behålla värdet? Vad är skäligt att betala för den?
    Tycker personligen att den estetiskt tilltalar mig, men vill som sagt gärna höra runt här då det finns många personer som besitter expertis inom ämnet.

Infogar bild på en tänkbar modell. Noterbart är dock att jag kan tänka mig olika modeller av samma serie, men den ska ändå vara relativt lik den på bilden nedan. Kan alltså både vara day eller day/date. Principen är alltså att det ska vara guld urtavla med läderarmband till. Har ni föreslag på liknande klockor av andra märken får ni gärna länka.
    http://www.chrono24.co.uk/tudor/ros...ld-automatic-date-rare-ca-1960--id2866380.htm

//Mvh

Bifogade filer:

Mårtenssons ur Brookfield