Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tudor Oysterdate - köpråd efterfrågas!

Diskussion i 'Diskussion' startad av AndersE, 25 april 2014.

1. AndersE
    Trådstartare

AndersE Bonde

Jag har blivit svårt sugen på en Tudor Oysterdate! Utseendemässigt tänker jag mig något i stil med nedanstående lånade bild och då har jag fått intrycket att det är något tillverkat 1970 eller senare vi talar om?

Vidare har jag följande funderingar:

1) Var leta? Klocksnacks Köp och sälj scannar jag förstås regelbundet, liksom dito på TTT och Kaplans auktioner, men utöver det? Finns det några pålitliga handlare på nätet eller i Stockholmsområdet att konsultera för ett sånt här köp? Är det tillrådigt att köpa nåt sånt här på e-bay? Om så - finns det nåt särskilt man ska se upp för?

2) Jag har tänkt bära klockan på en Oyster-länk, som den på bilden. Om man köper en klocka som inte kommer på en sådan länk - hur pass lätt eller svårt skulle det vara att komplettera med en välpassande sådan i efterhand? Det behöver inte vara original - aftermarket/no name skulle funka utmärkt så länge den sitter bra på klockan.

3) Annat att tänka på?

Mycket tacksam för all input!

Bifogade filer:

2. Kotten

Kotten Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Är det 36 eller jumbon dvs 38mm du funderar på?

3. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    34 mm?

Kotten gillar detta.
  4. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Gripenbro har en fin hemma

andheg gillar detta.
  5. AndersE
    Trådstartare

AndersE Bonde

Såväl 34:an som de större varianterna funkar, men 34 verkar väl vara det vanligaste?

Ernesto: Tack för tipset, men jag har av nån anledning aldrig gillat den där dag-featuren. Annars såg den fin ut!

6. Kotten

Kotten Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ja tror nog att 34:an är vanligare! Jag röstar för att kika chrono24 och hitta ett objekt för att sedan ta upp en diskussion och köpa säljaren, brukar gå fint!

7. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Finns massor med 34or på eBay såg jag...

8. AndersE
    Trådstartare

AndersE Bonde

Kanske får ta och kika på Chrono24 då! E-bay känner jag mig spontant lite tveksam till i det här fallet, även om det kanske inte finns nåt fog för det.

Vad tror ni om detta med att komplettera med länk i efterhand? Någon som gjort det med framgång?

9. hassebaloo

hassebaloo Torpare

Har en Tudor Oysterdate från mitten på 70 talet, funderar på att göra mig av med den. Denna är en ovanlig modell om jag har förstått det riktigt.

Bifogade filer:

10. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Var det inte du som polerade upp den, från att ha varit misshandlad till det där?

11. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Trevlig klocka, men, ska du inte satsa på en Rolex Datejust istället? Sök på referens 16200. Lite dyrare förstås, men du får så mycket meeer.

12. Ernesto

Ernesto Friends of KS

+1

AndersE, jag har haft Rolex varianten av den du är intresserad av från Tudor. Nu har jag en Datejust, är mycket mer nöjd med den trots att Rolex Oysterdate var min första Rolex.

Oysterdate
    image.jpg
    Datejust
    image.jpg

13. AndersE
    Trådstartare

AndersE Bonde

Tveklöst fina klockor Rolexarna också, men jag har av någon anledning fastnat för just Tudor-varianten. Och då något snarlikt den på bifoagde bilden överst, även om din också var fin, hassebaloo :).

Mårtenssons ur Brookfield