Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tudor på Schiphol?

Diskussion i 'Diskussion' startad av naggge, 9 november 2012.

1. naggge
    Trådstartare

naggge Friends of KS

Ska mellanlanda på Schiphol airport på väg hem från Filippinerna under juldagarna och tänkte eventuellt förena det med ett nytt klockköp.
    Någon som har varit där den senaste tiden och vet om de fortfarande säljer Tudor där?
    Hur är prisbilden? Bör ju vara ganska mycket billigare än i butik i Sverige men jag kanske har fel?

Det är förresten en Tudor Black bay jag är sugen på. Har hittat nya ex för runt 22k via chrono24 så det är runt det priset jag hoppas på. Dock inget fel om det kan bli billigare än så :)

2. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Din fråga har jag inget svar på, men min BB säger hej och hälsar att det är ett bra köp.

Bifogade filer:

3. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Är det inte ännu billigare i Filippinerna? :)

4. naggge
    Trådstartare

naggge Friends of KS

Den är ju så fin.

Jag vet faktiskt inte, får väl bli på tax-free på flygplatsen i så fall. Hade i vilket fall tänkt handla på vägen hem så då hinner jag ju ta reda på alla priser innan det är dags.

5. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Ja det finns, dock enbart i Rolexbutiken, de övriga butikerna som har Rolex och en hel del annat säljer inte Tudor. Alla butikerna ägs av samma företag, Gassan Diamonds (för övrigt första butiken i världen som fick börja sälja Rolex på en flygplats utanför Schwiez). Jag har köpt 2 Rolex av dem totalt till bra pris ca 20-30% under listpris, när Heritage Chronon kostade 32k hemma låg den på ca 21k där, beror givetvis på eurokursen men bra priser över lag. Rolexbutiken ligger i hall 2 på Schiphol, non-Schengen, så det är lugnt för dig.

http://www.gassanschiphol.com kolla under airside
    http://www.gassan.com/?lang=en

6. naggge
    Trådstartare

naggge Friends of KS

Kanonsvar, precis det jag var ute efter. Nu gäller det bara att hålla i pengarna tills dess :D
    Tack så mycket!

7. oskarponken

oskarponken Borgare

Jag landar i Amsterdam onsdag om två veckor. Ska försöka kolla exakta priser åt dig Olof.

8. naggge
    Trådstartare

naggge Friends of KS

Grymt om du kan göra det :)

9. oskarponken

oskarponken Borgare

Inga problem, annars ser jag till att vara där i god tid på vägen hem på torsdag. Vilka modeller vill du ha pris på? Pelagos och BB?

10. naggge
    Trådstartare

naggge Friends of KS

Ja, just nu är det inga andra modeller som kittlar.
    Annars löser det sig självt när jag åker. Kommer nog kolla priserna på väg ner och köpa på väg hem om det är aktuellt.
    Men det är alltid bra att veta tidigare så man inte råkar bränna pengarna innan man åker iväg ;)
    Stort tack för hjälpen!

Mårtenssons ur Brookfield