• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Pelagos för den vänsterhänte!

Wiliamo

Panerai
Föll mig inte alls i smaken tyvärr. Tycker kronan ser malplacerad ut samt att jag blir en smula skeptisk till den röda textraden. Visst att Tudor med sina dykarmodeller vill flörta lite med storebror genom att återge härliga vintageattribut, den här gången föll det dock pladask enligt mig.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Fin tycker jag. Läckert med de krämfärgare indexen. Det röda passade även fint! Men fortfarande lite i största laget för mig tyvärr, så det blir inget!
 

Sorubim

Audemars
Flanders?
HemsZS2.jpg
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Får en konstig känsla av att kronan sitter på andra sidan och jag klarar inte av att se klockor på höger handled. Vänster ska det vara. Man kan väl ställa tiden på klockan med höger hand trots att man är vänsterhänt?
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Jag tycker att den slår den vanliga Pelagosen med hästlängder. Synd bara att det är LHD (Left Hand Drive), det faller mig inte alls i smaken. Vad har den för mått?
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Förutom några av deras Black Bay har jag inte känt särskilt mycket för Tudor. Men denna gillade jag skarpt! Finns det några uppgifter när den koller ut till AD? Även om ekonomin inte tillåter köp är det väl aldrig förbjudet att prova lite? ;)
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Får en konstig känsla av att kronan sitter på andra sidan och jag klarar inte av att se klockor på höger handled. Vänster ska det vara. Man kan väl ställa tiden på klockan med höger hand trots att man är vänsterhänt?

Klart man kan det men klockan är ju designad för att sitta på höger arm och jag tror inte att det har att göra med att man inte skulle kunna använda kronan med höger hand om man är vänsterhänt.

Det är väl snarare att klocka ska sitta på den arm som inte är dominant.
 
Senast ändrad:
Topp