• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Pelagos - vit införing lossnat på bezel-ringen

nicla906

Breitling
Hej
Jag har ett problem, som ni kan se på bilden så har en vit införing lossnat i bezel-ringen.
Kan inte alls minnas att jag varit oförsiktig så ringen fått en smäll som medfört att införingen har lossnat.
Trodde faktiskt att införingarna på ringen satt ihop med ringen på nåt vis och omöjligt för dem att lossna.
Är det någon som sett eller varit med om något liknande?
Vad gäller här, går detta på garantin eller är det ett försäkringsärende?
Tror ni hela ringen behöver bytas eller kan man på nåt vis limma dit en styck vit införing, finns dessa ens som reservdel?
Klockan är köpt i USA 2015 och den är från 2014.
Tänkte jag skulle maila Tudor samt skicka med en bild och fråga om de själva varit med om något liknande men hittar inga kontaktuppgifter. Verkar som man bara kan vända sig till återförsäljare. Någon som har en mailadress till Tudor kanske?
Tack!

IMG_20170526_103007.jpg
 

Husse

Patek
Vänd dig till en AD i Sverige, antar att det blir byte av insert. Då sparar du naturligtvis ditt orginal insert!
Personligen hade jag nog tagit det som ett battle scar!
Hör med AD om de tycker att det är ett försäkringsärende.
Jag vet inte om och hur garantin ser ut på en Tudor!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Utan att klämt på en pelagos och därmed inte vet hur Bezeln är konstruerad men går inte fylla i med vit färg? (någon matt vattenfast hobbyfärg).
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Råkade ut för samma sak med en Marathon jag hade. Fyllde den själv med luminova. Blev inte hundra bra, men ok. Du lär inte kunna köpa biten som saknas löst utan du får byta hela insertet. Eller fixa själv. Fylla med vit färg funkar också, om de inte ska vara självlysande.
Om du vill fylla med självlysande medel måste du först fylla väggarna i gropen med vit färg, annars blir det garanterat kefft.
 

Rojalisten

Panerai
Utan att klämt på en pelagos och därmed inte vet hur Bezeln är konstruerad men går inte fylla i med vit färg? (någon matt vattenfast hobbyfärg).
Känns väl som att man skjuter sig i foten om man börjar måla med hobbyfärg på en klocka som kostar över 20 tusen? Samt att det är lysmassa i bezelen och inte vanlig färg. Tala med AD, de får lösa en ny bezel åt dig
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Känns väl som att man skjuter sig i foten om man börjar måla med hobbyfärg på en klocka som kostar över 20 tusen? Samt att det är lysmassa i bezelen och inte vanlig färg. Tala med AD, de får lösa en ny bezel åt dig

Visste inte det där med luminovan, då är det ju en annan femma. Och ja klart det är bättre lämna in :)
 

marw

Panerai
2-Faktor
Tror inte på goodwill men pröva och se vad du får för svar hos svensk AD. Om inte så kan det inte gå på så mkt att byta insert. Att börja kladda med färg själv är det sista jag skulle göra.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Nej va tråkigt!!
Mycket märkligt att detta ens händer på en Tudor. Och händer flera olika också?!
Jag skulle nog gå till AD och prata med dom om vad som kan göras.
 
Topp