• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Pelagos

Maxim

Cartier
26k för en ny, 20k för en bättre begagnade vad jag sett på KS/Uret.se.

Kan vara värt att vänta på en begagnad tror jag, har inga problem med lite hairlines på länken.
 

Jonaz

Rolex
Känns som en keeper för mig trots att jag knappt haft den ett år, love it!
ne8y5e3y.jpg



iPhone | Tapatalk
 

Maxim

Cartier
Så vacker!
Jag börjar spara redan idag, så får vi se om vi hittar en begagnad när pengarna ligger på kontot.
Fördelen med att spara till en klocka ett tag är ju att man kanske hinner tröttna på den innan köpet är ett faktum, och det är ju bara bra i så fall.

Frågan är vad man ska sälja av för skräp, får tänka igenom planen :)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker att länken var riktigt skön. Kan absolut tänka mig en Pelagos igen. Tycker att det är en trevlig modell. Nu fick den dock lämna för en annan klocka. :)
 

Jonaz

Rolex
Och varför valde du den över en black bay?
Jag ville ha en jobbklocka, i titan är den lätt +att länkens spänne är fanimej det bästa ever när man blir blöt och svullen ( jobbar i bar ) kronskydd och under radarn för icke klockintresserade. ( du får ingen dricks för du har råd med Breitling, autentiskt citat )

Jag gillar datum och misstänker att jag skulle tröttna på den röda bezeln.


iPhone | Tapatalk
 

Jonaz

Rolex
Och hur kände du att reptåligheten är? Har hört att titanklockor ofta blir lätt repade. Håller den måttet?

Låset har blivit ganska repigt av att jag burit porslin, i övrigt har den klarat sig bra. Men ambitionen har aldrig varit att äga en beautyqueen, den rollen har jag andra klockor till. Jag har riktigt svårt att tänka mig att jag skulle byta ut den mot någon annan semi-beater i dagsläget. Grym klocka!


iPhone | Tapatalk
 

Sputniq

Panerai
Min Pelagos gick för några månader sedan kring -2/dygnet. Nu, efter dryga året i ägo, saktar den sig med 5 sekunder om dygnet. Något man bör se över eller är det bara att tuta och köra?
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Min Pelagos gick för några månader sedan kring -2/dygnet. Nu, efter dryga året i ägo, saktar den sig med 5 sekunder om dygnet. Något man bör se över eller är det bara att tuta och köra?

Om du har garanti kvar är det bara att knalla in hos en AD och få den ruckad eller vad som krävs. -5 är utom specs om jag minns rätt.

Min går +/- 0 och är 4 mån gammal.

Härlig klocka :)

ypy6uty9.jpg
 
Topp