• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Prince Date Chronograph

Jodokast

Breitling
Är ute efter en med vit "panda-dial". Ös på med all info ni har! Verkar finnas en uppsjö av olika varianter och har lite svårt att hitta bra information.
Har hittat klockan med tre olika bezel: svart roterbar typ som på en Sub, svart fast med tachy-skala och blankpolerad stål med yacht-skala.
Den vita tavla hittar jag också tre olika av: med "tiger", utan "tiger" och med "tiger" och arabiska siffror.
Vilken länk var det på orginalklockan? Vad jag kan läsa mig till så såldes den bara på jubilee? Stämmer detta, för nu när jag letar runt på nätet så hittar jag massor som istället sälj på oyster-länk!?
Glas? Safir eller plexi? Hittar båda och både med och utan datumbubbla.
Denna klocka på UretVintage verkar uppfylla alla mina krav men är lite osäker på vad som är orginal och vad som är bytt i efterhand. Någon som en åsikt om denna klocka? Bara att slå till eller vad tycker ni experter?
http://www.uretvintage.se/tudor-prince-date-chronograph-tiger-pv-24194.html
 

Jodokast

Breitling
image.jpg
 
Topp