Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tudor Prince Date Chronograph

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jodokast, 18 april 2014.

1. Jodokast
    Trådstartare

Jodokast Torpare

Är ute efter en med vit "panda-dial". Ös på med all info ni har! Verkar finnas en uppsjö av olika varianter och har lite svårt att hitta bra information.
    Har hittat klockan med tre olika bezel: svart roterbar typ som på en Sub, svart fast med tachy-skala och blankpolerad stål med yacht-skala.
    Den vita tavla hittar jag också tre olika av: med "tiger", utan "tiger" och med "tiger" och arabiska siffror.
    Vilken länk var det på orginalklockan? Vad jag kan läsa mig till så såldes den bara på jubilee? Stämmer detta, för nu när jag letar runt på nätet så hittar jag massor som istället sälj på oyster-länk!?
    Glas? Safir eller plexi? Hittar båda och både med och utan datumbubbla.
    Denna klocka på UretVintage verkar uppfylla alla mina krav men är lite osäker på vad som är orginal och vad som är bytt i efterhand. Någon som en åsikt om denna klocka? Bara att slå till eller vad tycker ni experter?
    http://www.uretvintage.se/tudor-prince-date-chronograph-tiger-pv-24194.html

2. Jodokast
    Trådstartare

Jodokast Torpare

3. Jodokast
    Trådstartare

Jodokast Torpare

Hittad all info i en annan tråd :)
    Denna kan stängas!

4. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Länk till tråd?

5. Jodokast
    Trådstartare

Jodokast Torpare

Sök på: Tudor chrono "Big block" så hittar du den.

Mårtenssons ur Brookfield