• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Prince Oysterdate, nygammal paketöppning!

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Tudor Prince Oysterdate!

Posta den här på diskussion pga alla Tudor och Rolle fantaster här!!!

Jag köpte denna Tudor på Kaplans denna höst direkt från hemsidan. Var inte på plats för att
kolla skick och status. Köpte den alltså som defekt med spricka i glas. Den har varit runt bland olika
urmakare som har mer eller mindre bekräftat att den är utom all hjälp. Visade klockan på Vintage forumet för att få tips och trix hur man skall gå vidare. Deras medicin löd - Pröva några andra urmakare för utlåtande om inte pröva igen å igen å igen...

Det bar iväg till Björkmans Ur i Reftele! Många mögelklockor har dom fixat åt mig genom åren. Var dock osäker på om han ville åta sig Tudor eller Rolexklockor. Han öppnade verket och konstaterade att den var i utmärkt skick och det är endast balansbommen som behöver bytas. Ett samtal samt två dagar efter var den i superkondition!!!

Så nu är den här i utmärkt kondition med nytt glas å ny balansbom (balanstapp):)
Tack Björkmans Ur samt Tips från er här på forumet.

Är extremt nöjd med klockan och resultatet!

Lite fakta om klockan!

TUDOR, Prince Oysterdate, Roto Self-Winding, Cal ETA 2462, Ref. 7966, 34mm, stål, autotmatisk.
Länken är original med Ref nr. 3/65/61. Klockan är från 1965 med Box.

qYNAPZB.jpg


Fin gammal länk! Har ej polerat boetten. Tycker den kan vara lite repig!
zD6sMzR.jpg


Boxen är i ok skick. Lite solblekt med den lilla Tudor Rosen!
RNdjs2E.jpg


Å så på leden!
ARf55QK.jpg


Postar även referensen/förpackningen (Glaset) som nu sitter på klockan!
PdSEc0s.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Nja! Jag tror att dom försökte att göra ett så bra jobb som möjligt. Det hänger nog på hur lätt man anser sig hitta reservdelar och
hur mycket letande som krävs.
 

babanker

Panerai
Oj vilken skönhet, boxen var fint sliten! Var det ett kap med renoveringskostnad inräknad? Var det etablerade urmakare du fick nedslag hos?

Må väl,
Philip
 

babanker

Panerai
Grattis kompis! Jag tittade mkt efter modellen tidigare, men blev skrämd av alla vintages i nyskick så jag gav upp. Jaja, snyggt fångat den ser för mitt otränade öga genomärlig ut. :)

Må väl
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Nu är det ju så att det är min årsklocka du sitter på där (-65) och vad jag fått intryck av är att du bor i Skåne liksom jag eller?
Det jag vill komma till är att du ska sälja den skönheten till mig och ingen annan.:)


Och förresten, grattis till att allt löste sig :)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jabla!

Kan du inte lägga upp en bild med din super fina Tudor med samma ref i denna tråd. Visst är din från tidigt 60-tal!
 
Topp