Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tudor Ranger 9050

Diskussion i 'Diskussion' startad av luddviig, 10 maj 2014.

1. luddviig
    Trådstartare

luddviig Borgare

Från:
    Norrköping
    Hej!

Går i tankarna att köpa en Tudor Ranger 9050. Har läst mycket på internet att det görs mycket fakes och frankens. Så har hittat en som jag tror är äkta och ser väldigt bra ut men skulle vilja ha lite input från er här på klocksnack!

IMG_3180.JPG IMG_3183.JPG IMG_3179.JPG
    Så vad säger ni? Ser allt okej ut?

2. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Den har ju inget som skriker franken men det är nog att betrakta som en chansning att köpa Ranger dessvärre. Jag har inte vågat slå till på någon än.
    Cool dock, och det kanske man ska nöja sig med. Skulle den visa sig vara legit så är det en bonus.

acce1999 gillar detta.
  3. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
  4. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Alt. skriv en tråd på VRF

5. luddviig
    Trådstartare

luddviig Borgare

Från:
    Norrköping
    Skickade iväg ett mail till ross på tudor collector, får hoppas att han svarar!

6. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Kanske relumad, indexen ser lite ojämna ut?

Behöver ju inte vara en nackdel iofs.

Skickat från min Commodore 64

7. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Hittar heller inget som skriker fake/franken. Men en koll med Ross är aldrig fel och han svarar, kan ta lite tid, men han svarar. Har du en länk till annonsen?

8. acce1999

acce1999 Friends of KS

Utmaningen med Rangern, tycker jag, är den samma som med Rolex Explorer 5500. Båda är i grund och botten en standardmodell, som fått en egen tavla utan att referensnumret ändrats. Därför blir det så svårt att veta om klockan "föddes" så, eller om det är en standardmodell som senare har fått en Ranger- (Explorer-) tavla. Orginal, eller ej.

Därför resonerar jag som wundlander

A

wundlander gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield