• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Ranger - en omöjlig modell?

Mr Chance

Kalmar
Så jävla fin!! Är sjukt sugen på denna men är rädd att den ska bli för liten... Å andra sidan tycker jag att heritage ranger är något stor :( Hur stor handled har du om man får fråga? :)
Tandpetarsize på mina handleder, 16,5 - 17 cm. Tycker att nya Rangern är ganska trist och för stor. Tyvärr. Tudor har annars lyckats bra med Heritage-linjen.
 

Sond

Patek
Vilket fantastikt inlägg. Och viken fantastisk klocka. Jag tillhör de där som backat då Rangermiljön är för svår. Jag gjorde ett tappert försök för några år sedan. Tänkte att det kunde vara ett intressant komplement till min 1016.

Därför är det med lite extra glädje jag läser ditt inlägg och glädjer mig också lite extra över att du tagit en sådan skönhet till KS. Det är ju inte bara våra egna klockor, de är ju en del av KS-communityn..:D
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Riktigt trevligt att du delar med dig av din kunskap så andra kan dra nytta av den! Har säkert tagit tid. Tack för faktan och grattis till en riktigt snygg klocka.
 

Ale

Cartier
Tycker att nya rangern är riktigt fin, inte alls så stor som en del skrivit. Och då är jag ändå konservativ när det kommer till klockstorlekar.

Positiv överraskning alltså. Kollade också in Tudor BB samtidigt på Nymans, det var däremot en stor besvikelse. Kan inte fatta hypen över Black Bay, väldigt klumpiga sidor, utan någon "kurvning" mot bandhornen blir det ju en polerad kloss. Därtill färgen på kronan...meningen att den ska matcha bezelen förstås, men det känns sökt och hör inte hemma på en klocka i den prisklassen.

Rangern däremot, trevlig på alla sätt! :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Skönt inlägg. Första gången jag ser en Ranger med den ref och årtal, trodde Ranger var ett modernt påfund. Gillar verkligen bubblan. Bra köp! :)
 
Stort grattis!
Känns som att en gammelranger är lite av en enhörning. Unik och mytomspunnen.
Roligt att ett ex har hittat hit till KS iallafall! :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Grattis och tack för intressant läsning! Jag har sneglat på Ranger lite tidigare men tyckt att det varit för komplicerat. Hatten av för att du tog dig tid att leta fram en som är kosher.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Härligt! I början av mitt klockintresse budade jag på en ranger, dock utan framgång, men har alltid fascinerats av designen och modellen!
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Ja, det är bara att ställa sig i hyllningskören. Riktigt jäkla fin, schysst vintagekomplement till dina Explorers! Och tack för lite mer story bakom köpet!
 
Topp