• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Ranger?

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Är det någon som kan sin Tudorhistoria? Är Rangern en verklig modell och i så fall när tillverkades den?
Jag hade fått för mig att den var mer en skröna och populärt objekt att göra hittepåkopior av, ingen viste ju hur den skulle se ut. Tanken är ju att Rangen skulle vara Tudors variant av Rolex Explorern.

Jag hittade denna som just nu går på auktion hos det stora och "seriösa"(?) auktionshuset Lauritz.
Denna kan väl inte vara helt koscher? När jag söker på ref:en är det återvändsgränd. Skum tavla och visare med. Inget förstoringsglas. Skum färg boett kontra krona. Vad kan detta vara? Asien-plock-ihop?
http://www.lauritz.com/sv/auktion/t...e-ranger-ii-vintage-herreur-i-staal/i3309594/#
3309594x.jpg


När jag letar på nätet så hittar jag dock hos Tudor Collector, som jag upplever som ytterst seriöst, så finns modellen faktiskt, en med datum och en utan;
http://tudorcollectormodels.blogspot.se/p/tudor-ranger.html
Här nämns det dessutom att inga Rangers utkommit med röd text som den ovan! :D

Så, finns det någon här som har en Ranger och/eller kan berätta mera? :bookworm:
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Håller som bäst på att läsa in mig på Ranger inför ett framtida köp. Den du visar har alla fel som kan tänkas: rosen, röd text, fel visare, ingen bubbla, fel font på siffrorna. Ranger II ser dessutom ut så här:

Med andra ord, stay away...


Hur går det med din jakt på en Ranger?

Riktigt cool modell hursomhelst, men galet svårt att hitta en kosher.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Du har fått bra svar i tråden. Den på bilden är ju bara helfel. Tvåan är, som Micke Ni visar väsentligt coolare.

Otroligt mkt fusk med Rangern. Dessvärre...

A
 
Topp