Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tudor Ranger?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Rozzy, 20 februari 2014.

1. Rozzy
    Trådstartare

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Är det någon som kan sin Tudorhistoria? Är Rangern en verklig modell och i så fall när tillverkades den?
    Jag hade fått för mig att den var mer en skröna och populärt objekt att göra hittepåkopior av, ingen viste ju hur den skulle se ut. Tanken är ju att Rangen skulle vara Tudors variant av Rolex Explorern.

Jag hittade denna som just nu går på auktion hos det stora och "seriösa"(?) auktionshuset Lauritz.
    Denna kan väl inte vara helt koscher? När jag söker på ref:en är det återvändsgränd. Skum tavla och visare med. Inget förstoringsglas. Skum färg boett kontra krona. Vad kan detta vara? Asien-plock-ihop?
    http://www.lauritz.com/sv/auktion/t...e-ranger-ii-vintage-herreur-i-staal/i3309594/#
    3309594x.jpg

När jag letar på nätet så hittar jag dock hos Tudor Collector, som jag upplever som ytterst seriöst, så finns modellen faktiskt, en med datum och en utan;
    http://tudorcollectormodels.blogspot.se/p/tudor-ranger.html
    Här nämns det dessutom att inga Rangers utkommit med röd text som den ovan! :D

Så, finns det någon här som har en Ranger och/eller kan berätta mera? :bookworm:

2. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Den finns, men precis som med 5500-Explorers långt färre än vad som skapats i efterhand.

3. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Modellen finns.

Men jag har aldrig sett något som ser ut ens i närheten av spektaklet ovan.

4. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Håller som bäst på att läsa in mig på Ranger inför ett framtida köp. Den du visar har alla fel som kan tänkas: rosen, röd text, fel visare, ingen bubbla, fel font på siffrorna. Ranger II ser dessutom ut så här:

201108276239.jpg

Med andra ord, stay away...

Sullstrom, acce1999, Aquaracer2 och 3 andra gillar detta.
  5. andheg

andheg Friends of KS

Den där var fet och fin!

6. aljung

aljung Präst

Från:
    Uppsala

Hur går det med din jakt på en Ranger?

Riktigt cool modell hursomhelst, men galet svårt att hitta en kosher.

7. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Nja, själva jakten går långsamt, finns ju så få... Däremot läser jag så ofta jag kan om den.

Kanske fått napp inom ett halvår :)

8. acce1999

acce1999 Friends of KS

Du har fått bra svar i tråden. Den på bilden är ju bara helfel. Tvåan är, som Micke Ni visar väsentligt coolare.

Otroligt mkt fusk med Rangern. Dessvärre...

A

Mårtenssons ur Brookfield