• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Rolex krona

acce1999

Patek
2-Faktor
En lite uppdatering igen:

Bytte ut klockan mot en ny HydroConquest förra veckan och sålde Tudoren till en rätt så kunnig klockfantast här i Finland. Jag berättade också om kronan och diskussionerna vi haft här på forumet samt AD:s utlåtande. Han var också skeptiskt så han frågade sin polare som även han varit urmakare på Lindroos (Rolex AD i H:fors) och han menade också att kronan inte var orginal... Så det verkar som om Aurum ändå hade rätt. Väldigt konstigt att AD:s utlåtande lät annorlunda, får nog ge lite ris till Lindroos för detta.

Gick ett par hundra euro på minus på den klockan, dels på grund av att kronan måste bytas samt att urverket var ganska rejält uttorkat. Tror jag håller mig borta från vintage en tid framöver.. Hoppas att nästa affär på klocksnack blir en bättre upplevelse.

En obligatorisk "ny-klocka-bild"

5FLISJE.jpg

Tack för uppdateringen och tråkigt att du gick back, men bra att du har varit så transparent och berättat. Håller med om riset till Lindroos. Förväntar mig mer av en urmakare hos AD...

Låt inte detta avskräcka dig från vintage!

mvh A
 
Topp