• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Snowflake 94010

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag har haft två stycken, tycker det är helt fantastiska klockor. Få andra klockor ser så bra ut på Nato, på bild.

Av nån anledning blir det dock inte lika bra på armen men i mitt fall gäller det rätt många klockor, Nato blir bäst på bild [emoji6]

Ibland saknar jag denna Davvan;

ImageUploadedByTapatalk1424893131.899042.jpg


Vad bättre är att den nu fått en massa kärlek hos AD av den nye ägaren [emoji2]
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kanonfin! Blå tavla nodate är väl ännu ovanligare?
Det var väl de som slutade tillverkas först och möglade värst? No date är så sjukt mycket snyggare än med datumoch hur är det med inserten? Såldes någonsin den svarttavlade med blått insert? :bored:
 

bagel

Breitling
Alrajt....en Snowflake är numera en dussinklocka....men en ND vänder på steken!

Köpte för några år sedan en Tudor Sub 94010, tror det var runt 2010. Hade tidigare en 7021, men blev tokig att skruva datum efter den legat oanvänd ett tag. Då var det inga större problem att hitta en fin ND. Nu känns det i princip omöjligt.....och den blåa fina på C24 är såld...

Min är från ca 1980, dvs en riktigt sen innan referensen fick en "standard" tavla med Mercedes visare.

Senaste servicen gjordes precis när jag köpte den. Urtid servade verket. Krona och packningar bytte Rob. Provtryckte den i somras och den var inte tät!! Förmodligen microsprickor i plexit. Den har även börjat tappa lite tid, inget märkvärdigt.....några minuter per vecka. Så en ny service är nog en bra ide, men bara tanken att vara utan den i 6-8 veckor får mig att må lite illa......men det ligger i pipen....

Vill egentligen inget mer med denna tråd än att visa upp en riktigt sval klocka som man tyvärr inte ser så många av längre..... Var har alla tagit vägen? Pre 2010 var de både vanliga och nästan gratis.....

image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg

image.jpg


Byter mellan blått och svart insert...
image.jpg

Nice på NATO...
image.jpg

Dock trevligast på läder...
image.jpg


Very lovely nondate snowflake!

I also love it so much!
IMG_8215.JPG
 

Whedda

Rolex
Trycker på gilla-knappen. Helt rimlig reaktion att göra så, tycker jag. Underbar dykarklocka, om du frågar mig.

Klart du ska låta se över den. Håll den tät och i gott skick. Har en liknande tanke om två plexi-Rolexar, men än så tickar de på bra, samt är täta. Byttes glaset på din 2010? Eller vid packningsservicen av Rob? Nytt glas borde hålla tätt längre än fyra år, kan man tycka.

Mvh A


Problemet med alla gamla pleximodeller är det samma...För att den var tät igår innebär inte att den är tät imorgon...

Jag har själv en 7016/0 med superdome och det gör halva klockan. Inte i närheten av tät men skulle jag byta glas, eventuellt bakboett så har jag förlorat själen i det kraftigt kupade glaset. Då finns det gott om andra klockor man kan plaska med istället även om jag självklart hade föredragit att den var tät.
 
Topp