Kaplans Auktioner Nymans Ur 1851
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis

Avslutad Tudor Submariner 7016 "Snowflake"

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av frere, 20 februari 2014.

1. frere
    Trådstartare

frere X-Wing Pilot

Tillfälle att testa en av det senaste halvårets mest omtalade modeller: Tudor Submariner "Snowflake"
    Klockan är en 7016 från 1968 och alltså en av de absolut tidigaste med snowflake-tavlan. Tavlan är en korrekt "swiss only"-tavla med stark patinering enlig nedan. Originalkrona. Bra uppdrag, gångreserv och tidshållning. Läckert superdomeglas som ger klockan en stor del av dess karaktär. Det finns en spricka i vridringsinlägget. Det följer med en 9315-länk, dock i sämre skick än klockan.
    Det här är lite av ett infall och jag förbehåller mig rätten att plocka bort annonsen om jag ångrar mig. Jag är ute efter ett byte i första hand och är på jakt efter en fin äldre kronograf, gärna Heuer, men testa mig gärna! Ren försäljning funkar förstås också.

Bytesvärde/prisförslag: 20 kkr.

Förslag, hejarop och åthutningar tar jag gärna via PM. Ytterligare detaljer inkl ägarhistorik finns tillgängligt och bättre bilder kan ordnas vid intresse.

Edit 21/2: Några bilder tillagda efter förfrågan.

yonsson, Wettex, Fabian och 10 andra gillar detta.
  2. frere
    Trådstartare

frere X-Wing Pilot