• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Tudor Submariner "Lollipop" 76100 -Nyservad-1 års garanti.

Jonas_

Panerai
2-Faktor
Hej!

Dags och sälja min Tudor "Lollipop" ref 76100 med 5-siffrigt serienummer (76xxx). Modellen är en övergångsmodell och tillverkades mellan de gamla snowflake-modellerna och 79xxx-modellerna. Många 76100 har utbytta timvisare till mercedes men inte detta ex den har kvar sin lollipopvisare. Årtal på klockan kan jag inte datera då serienummertabellerna visar olika men jag tror min är från första delen av 80-talet, troligtvis -84.
Klockan är precis uthämtad efter en fullservice med plexiglasbyte utfört av Engströms Ur i Jönköping. Kvitto och signerat servicedokument finns.
Boetten är fin men det finns en del hairlines och några märken (se bilderna) och det en mycket liten spricka i lysmassan på timvisaren samt några märken som syns mellan plexi och boett minut 1, minut 19 och minut 24. På vissa bilder är det damm som syns på plexi.
11 bitars vikt oysterlänk ref 9315 med dykarförlängning, M2 datering på clasp. Misstänker att länken inte är den som följde med klockan då länken är nyare (-88). Klockan har quickset, 20mm mellan bandhornen och har 40mm bredd på boetten.

edit: Vridringen är justerbar åt båda hållen. Den klickar inte utan det är ett visst motstånd som gör att den är kvar i läge. Man kan känna att det är lite vasst på kanten mellan minut 45 -50 på vridringen. Inget som syns men man känner det.

edit2: Gångreserven ligger på 42,5 timmar och den går + 10 sekunder på 24 timmar i liggande läge. Ny mätning: minus 6 sekunder på 24 timmar vid användning.

edit3: Lumen är stendöd. Visare matchar index fint.

edit4: Nedre högra och övre vänstra bandhornen är inte jämna med sina kamrter, de är något kortare. De har troligtvis blivit nerpolerade pga märken/skada. Inget jag tänker på när man bär den.

1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
13.JPG
14.JPG
15.JPG
16.JPG
17.JPG
19.JPG
20.JPG
22.JPG
24.JPG
25.JPG
26.JPG
27.JPG


Retur inom 24-timmar. No questions asked. Köpare står då för båda frakterna. F2F ej retur.
Finns för F2F i Linköping.

Pris 23500kr 20000sek inkl. frakt och ett bondnato.
17500:-head only.
PM:a frågor och om du vill ha fler bilder.

Mvh Jonas
 
Topp