Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tillbakadragen Tudor Submariner "Snowflake" -Tillbakadragen

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Ryttaren, 11 oktober 2013.

1. Ryttaren
    Trådstartare

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Kollar om det finns intresse för min fina mögelfria flinga från ca -76. Serienummer: 84xxxx, referens: 9411/0

Servad och renoverad på Rob Engströms i Juli (1 års garanti), se kvitto nedan vad som är gjort. Håller tiden finfint, ca -5s per dygn. Passade på att byta plexit till ett 5513 utan bubbla för att få en snyggare och cleanare look. (enligt mig). Enkelt och hyfsat billigt att återställa till bubbla om nån skulle vilja det (har ett originalglas som medföljer). Trycktestad till 200m.

93150 oysterlänk (P stämpel, ca 1991) som har viss stretch och 580 ändlänkar. (lägger upp bättre bilder på länken till helgen).
    Tim och minut-visarna är relumade vid nåt tillfälle. (dock ingen lume kvar).

En kul grej är att min klocka varit fotomodell för Gear Patrols artikel om Tudor Sub. Har ingen aning när detta skett men man ser på t.ex visarna, lume-dot och märkena på baksidan att det är samma klocka. Kan lägga upp bild på baksidan till helgen.

http://gearpatrol.com/2012/04/18/timekeeping-icon-volume-4-tudor-submariner/

Inga byten aktuellt denna gång. Några KS Referenser finnes.

PM:a vid frågor eller önskemål om fler bilder.
    Kan visas i västerås kvällstid och stockholm/järfälla flera dagar i veckan dagtid.

Edit: inga tillbehör medföljer (förutom det begagnade orginalglaset).

Pris: 25.000:-

Kotten, Scaramanga, Mr_Jonas och 10 andra gillar detta.
  2. Ryttaren
    Trådstartare

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Har insett att jag inte vill skiljas från flingan. Trodde inte jag var så fäst vid den, men jag är säker på att jag skulle ångra en försäljning Jag är ingen flippare, det kan jag konstatera. :rolleyes:

Tack för titten, och att ingen knep den :p

Hmmm...undrar om mitt förhållande klarar att jag förlorar min Rolex oskuld med en såld njure? :meh:

maxmol och Seikoman87 gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps