Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tudors på blocket.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Ryttaren, 5 juni 2013.

1. Ryttaren
    Trådstartare

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Hej allihopa!
    Såg ett par fina Tudor Submariners på blocket.

Länk till annonsen:
    http://www.blocket.se/vi/47518959.htm

Har fått en väldans sug på en submariner (igen). Var tidigare i vår ute efter en sea-dweller, men det är lite för mycket pengar just nu, så håller på och sätta mig in i Tudors värld :)

Skulle hemskt gärna ha en blå flinga, men känns som priserna hela tiden stiger på dom också.

Vad säger ni om dom?
    (Finns måhända säljaren på klocksnack också, inte sett nån annons dock)

Hade inte sett timvisaren på 94010:an förr men efter lite googlande så verkar "lollipop" visaren vara normalt för årgången.

Med vänlig hälsning,
    Nick

2. Ryttaren
    Trådstartare

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    ...tänkte mest om priserna är rimliga med tanke på länkar och service...

Edit: det är no-date som lockar då jag har lite svårt för datumbubblan fortfarande :)

/n

3. morrism

morrism Friends of KS

Den där Ronnie kil är väl ökänd?

Målarn gillar detta.
  4. JS

JS Friends of KS

Hrm - den första Tudorn (med datum) var från 1981, och den ska ha ett "originalarmband". Men det ser ju snarare ut som om bandet är mkt äldre än 1981... Då körde man väl inte med nitade länkar, utan jag kan tänka mig att länkar så som 93150 var mer tidtypisk

Visst, kan vara "original" i termer att det är en äkta rolex-länk, men jag är ytterst tveksam till att den klockan lämnade fabriken med den länken...

5. ZQT

ZQT The Banker

Skulle också hålla mig borta från Ronnie...

6. JS

JS Friends of KS

Enligt denna tabell ska den klockan komma med ett armband som heter 9315T

En sådant band ser ut så här:

Med andra ord hör inte den länken ihop med den klockan över huvudtaget, sen kan den skojaren kalla det "original" hur mkt han vill...

7. Ryttaren
    Trådstartare

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Ok, tackar för svaren. Tyckte också nitarna var lite suspekta.

Vad är rimligt att ge för t.ex. en "head-only", no-date i bra skick? Tänker både på flinga och vanliga.

/n

8. JS

JS Friends of KS

15-20k kanske

9. Per

Per Björklövens finest

Är det en äkta 7206 nitad länk så är bara den värd 6-8k. Knappast rätt till klockan men fortfarande värd som två Tudor 9315T. Tudorsubbar kom ofta på vikta Rolex-länkar utan dykspänne till ca 80 ngt. Då kom de första Tudor-brandade sakerna.

Inte för att någon frågar men ngt ska man döda tiden med innan folk behagar dyka upp...

theargonaut och jakob.dala gillar detta.
  10. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    Här är annonsen på TTT. aldrig hört om säljaren tidigare, kan någon upplysa?

11. Ryttaren
    Trådstartare

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Ja, vore intressant att veta vad det är för varningsklockor som ringer...

12. morrism

morrism Friends of KS

Sök här på forumet efter ronnie kil, kommer inte ihåg vad tjafset var om, men det var ett jävla rabalder som slutade i att han lämnade forumet, han verkade rätt knepig

13. morrism

morrism Friends of KS

14. Ryttaren
    Trådstartare

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Stort tack, då har jag lite mer kött på benen. Det var en intressant tråd :)

Skulle nån vilja skiljas från en fin flinga/sub no date för en vettig peng så skicka gärna pm

/n

15. Ryttaren
    Trådstartare

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Hur ser ni på att byta plexi på en datum-modell för att skippa bubblan? Ser snyggt ut på de jag sett.

Utbudet blir ju lite större och så får jag ju datum som var en stor anledning till att sea-dwellern var intressant.

16. Fabian

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    tycker ronnie verkar hyvens. fattar inte varför personer man känner inte ska få bjuda på ens auktioner, vill dom köpa så köp. Men jag tycker inte vi ska ta upp denna debatt igen ;)

Mårtenssons ur Brookfield