• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tufft för Swatchgroup

KenKun

Patek
2-Faktor
Precis hemkommen från Hong-Kong. Var rätt tomt i klockbutikerna. En tjej i AP AD butiken ville ge mig lite över 20% på denna klocka. Sa att jag behövde tänka på saken :)

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ok, tack Per :)

Men på en "vanlig helguldare AP" vad pratar vi för rabatter då, typ?

Är inte inne på något köp, utan är bara nyfiken.
Beror säkert på modell och hur desperat handlaren är. Marginalerna är höga på dyra gulddinkor. Jag blev erbjuden en 15202 i roséguld för ca 320k för någon månad sedan i AP's egna butik i Dubai. Den listar väl strax under 500 om jag inte har fel.
 

Oew

Rolex
Beror säkert på modell och hur desperat handlaren är. Marginalerna är höga på dyra gulddinkor. Jag blev erbjuden en 15202 i roséguld för ca 320k för någon månad sedan i AP's egna butik i Dubai. Den listar väl strax under 500 om jag inte har fel.
Fet chans att man skulle få sån rabatt hos svensk ad dock...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Fet chans att man skulle få sån rabatt hos svensk ad dock...
Tror säkert att du kan få bra rabatt på den typen av klockor också hos svensk AD. Om du är seriös och faktiskt handlar..

Sen handlar det självklart om tilldelning och efterfrågan av modellen i fråga.
 

Oew

Rolex
Tror säkert att du kan få bra rabatt på den typen av klockor också hos svensk AD. Om du är seriös och faktiskt handlar..

Sen handlar det självklart om tilldelning och efterfrågan av modellen i fråga.
Absolut tror också det går att få bra rabatt, men tror att det är omöjligt oavsett vem man är att kliva in på nymans och få 35% på 15202or.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Absolut tror också det går att få bra rabatt, men tror att det är omöjligt oavsett vem man är att kliva in på nymans och få 35% på 15202or.
Sure. Får de knappt några så lär de väl inte sälja det med liten profit om de tror det finns de som är villig att betala bättre.

Finns en anledning till att folk reser till tex mellanöstern och Asien för att köpa dyra klockor till bättre pris.
 
  • Like
Reactions: Oew
Topp