• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tuna moddning av seiko 7548

rogart-63

Patek
Från början var det tänkt att jag skulle fixa till denna moddning med ett 6309 verk och en 6309-7290 boett. Men sen upptäckte jag att kronhalsen var skadad. Men fick tag i en komplett boett med en coin edge bezel till bra pris. Denna kommer att få lite delar från en Seiko 7548. Ursprungsboetten.
DSC08155.JPG

Tuna moddat seiko 6309 boett från John på tigeruk
DSC08154.JPG
DSC08156.JPG
DSC08157.JPG
 

Bilagor

  • DSC08158.JPG
    DSC08158.JPG
    49.4 KB · Visningar: 37

Fujoor

Patek
2-Faktor
Ska det bli en pepsi eller en vanlig svart? Har alltid tyckt att en 7548 tuna hade varit en vinnande kombo sedan jag såg denna bilden.
IMG_20151203_163238_zpspuprx0eg.jpg
 

rogart-63

Patek
Ska det bli en pepsi eller en vanlig svart? Har alltid tyckt att en 7548 tuna hade varit en vinnande kombo sedan jag såg denna bilden.
IMG_20151203_163238_zpspuprx0eg.jpg
Har ett svart insert på gång? Men har även en komplett 7548 med slitet pepsi på ingång? Så båda varianterna kan nog bli aktuellt? Får se hur det blir när alla grejor har kommit. Hade varit snyggt att få ut kronan lite som på originalet? Men har inte hittat nån lösning på det ännu?
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Har ett svart insert på gång? Men har även en komplett 7548 med slitet pepsi på ingång? Så båda varianterna kan nog bli aktuellt? Får se hur det blir när alla grejor har kommit. Hade varit snyggt att få ut kronan lite som på originalet? Men har inte hittat nån lösning på det ännu?
Härligt. Ska följa denna tråden!
 

rogart-63

Patek
Den går igenom olika stadier av förvandlig. Just nu sitter det ett yobokies insert på den. Då pepsi insertet fick följa med sin 7548 till sin köpare. Funderar på en Tigeruk krona oxå. Svarta dag/datumskivor finns oxå och ska väl monteras vid tillfälle?
DSC08379.JPG
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Den går igenom olika stadier av förvandlig. Just nu sitter det ett yobokies insert på den. Då pepsi insertet fick följa med sin 7548 till sin köpare. Funderar på en Tigeruk krona oxå. Svarta dag/datumskivor finns oxå och ska väl monteras vid tillfälle?
DSC08379.JPG
Tänkte på den här häromdagen och sökte upp den. Rockar du den fortfarande? Den är jäkligt snygg ändå!
 

rogart-63

Patek
Fått hem en ny boett . Nu ska det förrhoppningsvis kunna bli en orange Tuna så småningom .
Chapter ring check. Insert i bezeln?
DSC09595.JPG

Tavla check., Ligger i en plastpåse om ni undrar varför den ser konstig ut.
DSC09596.JPG

Verk ska rengöras å byggas och visare ska lumas om innan jag kan montera alltihopa.
 

rogart-63

Patek
Mekat med ett 7548 verk idag.Tyvärr funka inte kretsdelen som jag hade till 7548. Så det fick bli en 7546 med 7548 plattan ditsatt. Nu ska jag bara luma om visarna och hitta en distans ring till tavlan.
DSC09598.JPG
DSC09599.JPG

Naturligtvis ska vi ha en Kanji disk :)
DSC09601.JPG

Nu ska jag göra lite annat så nu blir det kanske lite stiltje ett par dagar.
 

rogart-63

Patek
Hitta en spacer på ett gammalt seiko 6309 verk. Så det löste sig.
Nu har jag fått ihop den så långt så den sitter på handleden. Ska fundera på insertet. Vad tycker ni? Är det för slitet? Har ett fint yobokies liggande som jag kan montera på en original bezel.
DSC09602.JPG
 
Senast ändrad:
Topp