• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tunans nya skrud

xmb216bc

Panerai
Jag tyckte det var dags att göra något åt min seiko babytuna, så jag fick beställt ett nytt armband i sharkmesh från your watch band stand, samt nytt hölje från yobokies

här är klockan innan omdressingen
IMG_2828.JPG


Allt samlat, bara att börja
IMG_2830.JPG


Det gamla på väg av
IMG_2832.JPG


Färdigt resultat
IMG_2835.JPG


Blev ju blingigare än en brightbling
IMG_2836.JPG


Lyckades tyvärr skada gängorna på både skruv o skruvhål, till en av skruvarna. Är det någon som har en aning om vad det är för gänga. Det är en insex 1,5 mm, för att skruva den iallafall.

Ett wristshot avslutningsvis
IMG_2838.JPG


Ha de gött :happyhappy:
 

Psykel

Patek
Det där kallar jag ett lyft! Den var ju onekligen lite, ja, "gummi-ig" (?) innan, och den intressanta urtavlan passade bra mycket bättre mot stål än mot svart.
 

xmb216bc

Panerai
Vet inte det exakta svaret på varför den heter baby tuna, men jag hittade detta,
"Other variants in the Seiko Superior range have names bestowed upon them such as "Baby Tuna and "Big Tuna". These have a different case design and they got their nicknames due to their resemblance to a can of tuna."

Den är 47 i diameter

Kan bara hålla med, det blev ett lyft:)
 
Topp