• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tur i oturen (skruv)

Schildfat

Cartier
Hände mig en gång på min 16610, satt i bilen och vips... Så var klockan någonstans vid pedalerna... Tur att jag just hann sätta mig i bilen och inte hade hunnit köra iväg :p

Precis samma skruv också, på samma ställe
 
Det känns som jag hittar på nu men det är 100% äkta, idag hände nånting och oj oj snackar om att har tur i oturen!
Kom hem från jobbet, tvättade ansiktet och sånt, har för vana att inte tar på mig klockan igen utan jag tog tag på klockan för att springa upp trappan för att byta till min "hem" klocka :)
Jag hann till första trappsteget innan jag kände hur länken lossnade från min hand och hörde hur skruven föll på trappen! snacka om gris tur att det inte hände medan klockan var på handleden annars skulle det garanterat fallit ner på golvet!
Nu var det en skruv på andra sidan av länken som föll av då jag inte hade nån nagellack på den:


Nagellack har funkat än så länge, men för säkerhet skull så beställde jag nyss hem loctite 222, ska rengöra alla skruvarna och köra på loctite för att man kan inte har tur med såna här saker hela tiden.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Det känns som jag hittar på nu men det är 100% äkta, idag hände nånting och oj oj snackar om att har tur i oturen!
Kom hem från jobbet, tvättade ansiktet och sånt, har för vana att inte tar på mig klockan igen utan jag tog tag på klockan för att springa upp trappan för att byta till min "hem" klocka :)
Jag hann till första trappsteget innan jag kände hur länken lossnade från min hand och hörde hur skruven föll på trappen! snacka om gris tur att det inte hände medan klockan var på handleden annars skulle det garanterat fallit ner på golvet!
Nu var det en skruv på andra sidan av länken som föll av då jag inte hade nån nagellack på den:


Nagellack har funkat än så länge, men för säkerhet skull så beställde jag nyss hem loctite 222, ska rengöra alla skruvarna och köra på loctite för att man kan inte har tur med såna här saker hela tiden.
Testa att dra åt skruven...
 

nordnorge

Breitling
Hände mig dagen efter köp av Explorer 2 för några veckor sedan.

Jag upptäckte det som tur var och svängde förbi Nymans som snabbt fixade utan kostnad (ej köpt där). Bra service!
 
Topp