Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tusentävling, vinn ett NOS-Tropic Style och ett Natoband!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Gummo, 7 september 2014.

1. Gummo
    Trådstartare

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Jag vet inte om man ska gratulera eller beklaga men jag har nu spenderat åtskilliga timmar här och skrivit tusen inlägg.

Det började med att jag skulle sälja min Omega SMP-300 i vintras och min Breitling Duograph Windrider. Hade tröttnat på dem efter många år och tänkte få loss lite stålar och köpa mig nåt billigare att slita på. Slögooglade lite och hittade Steinhart som jag tyckte såg bra ut och hade automatiskt ETA liksom min Omega.
    Omegan.jpg
    bild 4.JPG
    Ivrig och otålig följde jag mitt valspråk, ("Köp först och sälj sen...") och köpte jag innan jag lyckats sälja nån av dem. Hann dock knappt få Steinharten på armen innan jag, smittad av K.S, sålde iväg igen. Direkt spritade jag handleden;) och sprang och köpte en Rolex 5513 här på forumet. Tack för den Jörgen N !!!
    spindel.JPG

Omegen och Bratten försvann och efter det har det fullkomligt ballat ur. Planen att bara ha en slitklocka sprack totalt och nu har jag istället ett dussin vintageklockor som behöver kärlek och omtanke. Mitt behov av en hobby och ett bunkrande av identitesstärkande livsstilsmarkörer var tydligen oerhört starkt och väntade på att bli väckt. Tack för det K.S!

IMG_2343.JPG bild 2 (1).JPG

Nu till den oerhört genrösa tävlingen. Den av er som har den vintagedykare i störst behov av ett par nya band kommer att få ett 20mm Nato samt ett oerhört läckert 19mm Tropic Style band med OS-ringar på. Lägg upp en bild på din gamla (äldre än 25år) dykarklocka med nuvarande band så kommer jag att välja den som är i störst behov av nytt band. Tävlingen är (som alla jag försökt vinna här på K.S.) fullkomligt korrupt och riggad. Det går självklart att överklaga och tjata sig till tröstpriser. Ni har sjukt lång tid på er att presentera er klocka. Onsdag 10/9 kl.21 stänger tävlingen och dagen efter kommer vinnaren att presenteras med pompa och ståt. Lycka till!

bild 1.jpg

Bifogade filer:

Ragge, AgE, Aquaracer2 och 18 andra gillar detta.
  2. demondave

demondave Borgare

Från:
    Ack Värmeland du sköna
    Åldersdiskriminering! :pompus: ;)

För snabb på avtryckaren! Grattis, skulle ju med också såklart.

Gummo gillar detta.
  3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Grattis!
    Återkommer när jag köpt en möglig dykare om jag nu hinner.

Gummo gillar detta.
  4. orre

orre Stadsbo

Grattis! Fin samling kronografer du samlat på dig. :)

Just nu ett Schletet nato ! Ge mig tropic! :happyhappy:

Gummo gillar detta.
  5. Gummo
    Trådstartare

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Som sagt helt korrupt! Visa nåt som behöver band å muta mig så kan jag tänja lite på reglerna.

6. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Tack för att du förgyllt vår tillvaro med bilder på dina underbara vintage kronografer. Skulle vilja påstå att 867 av dina inlägg hållit en kvalitet över medel och 153 av dessa var helt lysande.
    Sen skall vi inte glömma bort din fantastiska innovation zig-zag håltagning i de hemslöjdade klockarmbanden, när man väl provat förstår man inte hur man klarat sig utan tidigare.

Min Tudor från -62 har ju lugholes och med ett tropic på skulle jag bli kung i bassängen :)

WP_20140907_002.jpg

Gummo gillar detta.
  7. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Grattis mannen :) Bra jobbat!

Brukar kunna fixa en del passande band, men just denna har jag gått bet på... än så länge ;)

Gummo gillar detta.
  8. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
  9. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Grattis, kul läsning och finfin tävling! Jag antar att min DD inte räknas som dykare.

Gummo gillar detta.
  10. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö

Hoppas vid gud att Du inte menar DEN basängen, jabla... :stop:

On topic, så stort Grattis Gummo till 1000 inlägg och en väldigt trevlig samling!

Tropic-bandet MÅSTE vara mitt, efter att jag fick hem den här lilla pärlan på ett nytt, klatschigt rött nato... :drowning:

eriksson850, Gummo och jabla gillar detta.
  11. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Grattis Gummo!

Håller med jabla om dina roliga inlägg och ditt försök att handla bokhyllor på blocket men landar en DJ:)
    Det är bara att fortsätta i samma anda mot 2000!

Gummo och jabla gillar detta.
  12. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Grattis till tusen inlägg . Är det inte din gamla Monidor mögeldykare som Camo00 numera äger . Jag köpte den av dig och sedan lurat på Camo00 den :D

eriksson850, Camo00 och Gummo gillar detta.
  13. Gummo
    Trådstartare

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Tack! Jadu Orre, vad säger man om det där bandet... Du är i allafall klart kvalificerad till tävlingen och går vidare till nästa omgång...

Tack, blir rörd av fina ord och du pga av detta och den fina bilden i bakgrunden vidare till nästa omgång. Men bandet är inte tillräckligt fult och till den där trevliga lilla rackaren så förordar jag en gammal oysterlänk så klart.

Tack! Du vadar väl till knäna i fin-natos och Tropicband. Dessutom är den den länken inte tillräckligt ful å pryder den hårda ryssen rätt bra. Sorry men du ligger risigt till i tävlingen.

Tackartackar! Det var ett vansinnigt fult band. På min gamla Montdor dessutom:) Tvi-satan... Oavsett vem som vinner så kommer jag se till att Montdoren får nåt mer anständigt att ta på sig.

Tacktack! Släng upp en tävlingsbild nu också:)

Camo00, orre och theargonaut gillar detta.
  14. Gummo
    Trådstartare

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Vadderat läder på den där är inte ok. Du går vidare till nästa omgång.

Erik1 gillar detta.
  15. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Montdor my bad :arghh:

Camo00 och Gummo gillar detta.
  16. Gummo
    Trådstartare

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Tack! Om det är du som satt på det röda fulnatot så får du sätta in 50kr till BCF som straff för att ha sålt iväg den så;) Plus säga förlåt till Camo00!

eriksson850, Maro, Camo00 och 1 annan gillar detta.
  17. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Förlåt lovar att jag inte ska göra om det .Men Camo00 fick välja på några olika och han tog det röda . Så jag tycker han skall betala :eek:

eriksson850, Camo00, theargonaut och 2 andra gillar detta.
  18. Gummo
    Trådstartare

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Det är väl inte helt enligt forumets regler att börja böta folk för fula armband men man gör inte så mot en äkta Montdor! Börjar ändå lika en riktigt riggad tävling när nån ställer upp med en av mina gamla klockor. Way to go Camo00!

Camo00 och rogart-63 gillar detta.
  19. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Fattade inte att bandet måste vara fult, det är ett original Rolex croco och således för fint och synd att bada med. Behöver ett badband om jag skall slippa skämmas i plaskdammen. Som tack för att jag gick vidare lägger jag upp en bild med tidsenlig länk, hittade inget oyster så det blev flexlänk. :)

WP_20140907_003.jpg

eriksson850 och Gummo gillar detta.
  20. Gummo
    Trådstartare

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Tack! Den går väl att bada med men där kliver jag in som stilpolis. 19mm Tropic med Nato-ringar eller bond-nato på DayDate är något jag helst vill slippa se på dagens enda klocktråd. Sorry, your out (om du inte mutar dig tillbaka in i tävlingen förstås...)

Apansson gillar detta.
  21. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Jag är dock en sån person som anser att på sportklockor(gäller även alla Rolex Oyster) så ska man ha länk. Det enda andra bandet man får ha på någon klocka är läder, och det har man på sin renodlade dressklocka. ;)

Gummo gillar detta.
  22. Weasel

Weasel Friends of KS

Från:
    Orten
    Grattis Gummo till 1000!
    Kul att träffas i veckan, hoppas du är fortsatt nöjd med din "på-omvägen-hem-från-blocketköpet" Datejust:)
    Har inget sunkigt armband att bjussa på tyvärr:/

Gummo gillar detta.
  23. Gummo
    Trådstartare

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Tack å tack detsamma! Mäkta nöjd med min gubbrolex:) Näe, dina klockor såg välklädda ut så du har inte i denna tävling att göra:)

WilhelmV gillar detta.
  24. Simpatico

Simpatico Friends of KS

Från:
    Skåne men bor i GBG.
    Stort grattis till respektabla 1K. Snyggt jobbat.

Hoppar att posta en bild så jag är väldigt nöjd med tropicbandet jag köpte loss av dig innan.

Gummo gillar detta.
  25. jbbs

jbbs Bonde

Kul med 1000, grattis.

Tror det var din Windrider jag såg på köp och sälj precis när jag börjat kolla efter klockor, mycket fin!

Gummo gillar detta.
  26. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Jo, men jag valde det röda för att ha på en annan klocka! Och till mitt försvar fick jag välja mellan rött och italien-randigt... :)

Gummo och rogart-63 gillar detta.
  27. Gummo
    Trådstartare

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Ja då måste rogart-63 anses skyldig!

Camo00 och rogart-63 gillar detta.
  28. cab

cab Friends of KS

Har inget mög att visa upp men Grattis till 1k!

Gummo gillar detta.
  29. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Ja det är väl bara att krypa till korset . Lovar jag ska skänka en slant till BCF .Men inte förrän jag fått bidrag från soc .

eriksson850, Camo00 och Gummo gillar detta.
  30. Exxet

Exxet Borgare

Det är väl bara att säga som alla andra, Grattis till 1000-klubben, hoppas den här kvalar in, lika trevligt band som SJ:s ostmackor i a f förr itiden, plastigt o svettigt.

P5080002.jpg

Camo00 och Gummo gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield