• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tusenö. Nytt från västkusten

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Jag gillar den - och priset.
Tusenö.jpg


http://tjock.se/garderoben/art/334588/tusen__nytt_klockmrke_frn_vstk/
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
De skriver så här:
"The new Japanese hybrid movement that makes the heart of the First 42 beat is truly a thing of beauty. The mechanical part makes the chronographs run and gives the second hand that characteristic sweeping look.
The 24 hour time is driven by the quartz part of the movement which won't let you down, no matter where you are, no matter what yo do."

Någon som kan lista ut vad det är för urverk? Seiko?
 

Guinness

Cartier
Bekant till systern som ligger bakom, jag tycker ju de är snygga men hur de tycker det är västkust vet jag inte riktigt än. Men roligt med folk som satsar!
Håller med skoj med satsningar samt att de använder sig av ett "nytt" hybridverk, som jag aldrig hört talas om känns roligt. Designen var schysst, men lite svårt att uttala sig på just den bilden.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Inget för mig, men jag har inte något emot storleken , har alltid gillat iwc Portuguese som även den är 42mm, jag har ganska grova handleder - 195mm...
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Snygg, men klockköp styrs ju så mycket av associationerna kring märket. Här finns ingen historik alls. Det kommer bli tufft för dem. Ingen riktig koppling till västkusten och själva uret lär ju vara nåt slags kinesiskt legobygge?
 

Weberg

Audemars
Tycker nog den var rätt snygg men alldeles för stor för att vara en dressare. 42 mm + krona borde väl bli typ 45 mm? En dressare ska bara smyga fram under skjortan! Ogillar fonten nedtill.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
De skriver så här:
"The new Japanese hybrid movement that makes the heart of the First 42 beat is truly a thing of beauty. The mechanical part makes the chronographs run and gives the second hand that characteristic sweeping look.
The 24 hour time is driven by the quartz part of the movement which won't let you down, no matter where you are, no matter what yo do."

Någon som kan lista ut vad det är för urverk? Seiko?
Urverket är väl gissningsvis ett Seiko VK64, meca.quartz,
Vet att Autodromo använder det i sina kronografer.

Edit// Kan ju iofs vara vilket verk som helst i VK-serien.
 

Macklin

Cartier
Roligt att det tas den här sortens initiativ tycker jag och väljer att hålla inne med kritik. ;)

Någon som har ett förslag till varför de ska säljas via kickstarter? Det ter sig för mig som en omväg.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Kul att dem vågar! Tycker kanske de har skjutit sig själva i foten med namnet Tusenö, hur uttalar man det på engelska?
EDIT: Loggan ser lite stor ut på tavlan
 
Senast ändrad:

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Loggan ser inte snygg ut i versaler. Och varför cutta de av 3 och 9? I övrigt ok budget-alternativ!
 
Topp