• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Två AP RO i tantal

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du nämner ofta din bror. Är han inte medlem så vore det ju kul om han blev det. Han verkar ha haft en del kul. Din klocka vinner ju matchen om tunnaste klockan med råge. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kom igen Aurum, detta är KS, vi vill ha hårda fakta; dimensioner, ref, ålder, kaliber etc etc!
Förresten, riktigt kool klocka!

Detta är inte vintageavdelningen!

36 mm
under 20 år gammal
Två tidzoner, datum och power-reserve
Ca 50st tillverkade. (enligt rykten då det utbröt inbördeskrig i landet där tantalgruvan låg)

Vet inget mer än detta, den var kool och vi ville ha den...
 

joey

Cartier
Wow! Den dual timern har man drömt om många gånger. Jag har sett några få komma och gå under åren och det är sannerligen inte en vanlig klocka! Aldrig sett den live.

Stor grattis till din bror och tantal/rosé hälsar!

image.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Wow! Den dual timern har man drömt om många gånger. Jag har sett några få komma och gå under åren och det är sannerligen inte en vanlig klocka! Aldrig sett den live.

Stor grattis till din bror och tantal/rosé hälsar!

image.jpg

Ja, det var lite svårt att veta om man betalade rätt pris då det inte var mycket att gå efter. Får se om AP kan ge lite info om hur många som tillverkades, kul om ryktet stämmer att det tillverkades mycket få. Vet du hur många av din modell det tillverkades? Den är riktigt läcker den med, tyvärr saknar jag den vanliga tavelstrukturen på dem. Annars hade jag nog suttit med den metallkombinationen istället.
 

joey

Cartier
Ja, det var lite svårt att veta om man betalade rätt pris då det inte var mycket att gå efter. Får se om AP kan ge lite info om hur många som tillverkades, kul om ryktet stämmer att det tillverkades mycket få. Vet du hur många av din modell det tillverkades? Den är riktigt läcker den med, tyvärr saknar jag den vanliga tavelstrukturen på dem. Annars hade jag nog suttit med den metallkombinationen istället.

Jag frågade på AP-forum när jag köpt den 2007 och nån sakkunnig där sa att han trodde att typ 200 st gjorts. Jag har inte frågat AP direkt, så ett säkert svar har jag inte. Jag saknar också våffeltavlan lite, men det ger en ju bara en anledning att sukta efter nåt annat.... ;)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Fy f*n vad jag är trött på att likea dina poster nu...

...men det måste väl bero på att det postas kvalité gång på gång.

Fantastiskt kul att någon bjuder på unika ur. Inga safir-rollar här inte. Bugar mig i vördnad.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Bravo! helt fantastiska klockor..... du Aurum...den där i platina och roseguld fick det att kittla till lite i magen också!
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Oj vilken häftig RO din brorsa skaffade (inte för att din är mindre fet), är det en power reserve till vänster på hans klocka? :)
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Riktigt fina klockor! Helt nytt för mig det här med tantal. Några fördelar med att använda tantal istället för stål?
 
Topp