• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Två blöta japanare, 1 ung & 1 äldre, perfekta badbudgetkombon 2014!

KMS

Rolex
Jag har kommit till insikt helt enkelt... Skall hålla mig till dykare och dylikt under 40 mm och i 20mm i lugs. Så dessa två läggs upp till försäljning eller byte.


Helst av allt ett byte mot tex Hamilton Aquadate, Bucherer Archimede, Nivada Depthmaster, Squale 20,25,30 50,60,75,100 Atmos, Seiko Silver Wave, Enicar Sherpa varianter.
Kan eventuellt tänka mig en blå Hydroconquest 39 mm.



Dock är jag ju inte trögare än att jag förstår att ett sådant byte inte är så lätt. Så kan sälja allt och ge mig ut på jakt istället. Upp till försäljning är två coola japanare. En Orient Mako och en Seiko 7002. Med detta tillkommer även ett mesh, Orient originallänk och ett par coola 22 mm Gnomon natos plus ett orangesvart randigt 24 mm som jag har knött på makon, gillade känslan av en lite biffigare nato (blev lite flärpigt så det är lite trendigt avklippt)... plus ett somrigt orange zulu 22 mm.
Som om inte allt detta flådiga skulle räcka, så kryddar jag med ett svart bezelinsert till Seikon så det blir som två klockor i en. Allt till det facila priset av 2000 riksdaler! Föredrar att sälja allt på samma gång men specialvarianter funkar också om intresse finns för det.



Orienten importerade jag själv från utlandet. Har haft den i ca 2 år, har haft den som mer eller mindre som vardagsklocka/vattenklocka så den har sina spår av användning: lite lite på glaset, lite på vridring och några märken på boett. Ej i nyskick med andra ord. Men inte direkt något större problem. Överlag bra skick tycker jag ändå, om man inte är helt repat-rädd. Men för att vara tydlig; använd. Eftersom den bara är 2 år så är ju alla funktioner bra.



Seikon bytte jag till mig för någon vecka sedan, genast väcktes tanken om att börja samla på Seikodykare. Dock dog det ut när det verkar stört omöjligt att hitta en orange vintage dykare, plus att jag vill få till min röda tråd och då passar inte de här lite större dykarna in (med mina mått mätt). Har inte haft den så länge så svårt att uttala mig jättemycket om den. Kan inte heller så mycket om Seiko 7002, men den ser bra ut, inga större märken osv. Håller tiden bra.





 
Topp