• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Två bra eller en bättre?

Ernesto

Patek
2-Faktor
Först och främst, du kommer nog inte sätta dig till ro oavsett ;)
Tjockisen är lite tjockare i mellanboetten så andra gmt är inte lika höga (med tanke på att du beklagat dig lite över större klockor till dina handleder), men förbannat cool är den..
Ett råd från mig är att försöka frångå logiken du strävar efter och helt enkelt köra på det som gör dig gladast. Är du lyckligast och får mest kick av en exp1 är det vägen att gå. Får djn dig att känna samma känsla så är det rätt väg. Du säger ju själv att du kan använda dressare till jeans och dykare till kavaj så försök inte fylla "funktioner" nu, det har du gott om tid att göra senare :)

Drömmer ju om att ha barnbarn i knät och berätta om historien bakom den slitna klockan på handleden. Lite roligare än "äsch, jag köpte den beg från KS". Testade dock en Sub, den var riktigt bra!

Alla dessa val ;)
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
En diskret puff i rätt riktning:
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Drömmer ju om att ha barnbarn i knät och berätta om historien bakom den slitna klockan på handleden. Lite roligare än "äsch, jag köpte den beg från KS". Testade dock en Sub, den var riktigt bra!

Alla dessa val ;)
Isåfall är valet lätt! Köp något du älskar så mycket så att du inte kan flippa det, hinner du sätta din egen prägel tills det är dags för barnbarn också ;)
Sub ja.. Det är jag sugen på, en möglig rackare..
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Isåfall är valet lätt! Köp något du älskar så mycket så att du inte kan flippa det, hinner du sätta din egen prägel tills det är dags för barnbarn också ;)
Sub ja.. Det är jag sugen på, en möglig rackare..

Det är som att internetdejta och sen bestämma sig för att gifta sig och låta döden skilja oss åt, första gången vi ses... Kommer definitivt hinna sätta min prägel på klockor, jag är bara 19 år. Barn och barnbarn dröjer flera år ;)

Du skulle sett Suben jag testade i helgen. Så möglig att bezeln blivit grå. Bland de finaste jag sett IRL.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Kör på en bara, säljer av resten då jag endast använder en och samma. Avyttrar nuvarande dinkan för en ännu bättre, när tiden är kommen.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Den gyllene regeln är tuff att följa när mycket tilltalar mig ;)


Kolla i historiken i din webläsare vilken klocka du har sökt på och kollar på mest, DEN tilltalar dig.

Sen om du vill nörda ner dig kan du skapa excellistor på hur din smak förändrar sig över tid och vilka klockor du intresserar dig under vilka årstider, typ om du faller för en viss typ av klockor och en annan typ på vintern.

;)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Vintage är kul. Det bär på en historia. Samtidigt som modernt ger mig chansen att ge klockan en historia. Dock är chansen stor att klockor flippas...

Provade både DD och Exp1 (både 36 & 39) i helgen. Fick ingen kick av DDn. Av Exp1an däremot... Har även testat Solon och den sitter bra, fick en kick av den.

Är jag ensam om att få en kick av klockor???
Verkligen inte :). Har ju sett din seamaster (jättefin f ö) och tycker nog att kombon den, Solon och en din DJ funkar i de flesta lägen. Spara lite och kombinera med en bra dykare så är du hemma, me think. Åtminstone för tillfället..
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Kolla i historiken i din webläsare vilken klocka du har sökt på och kollar på mest, DEN tilltalar dig.

Sen om du vill nörda ner dig kan du skapa excellistor på hur din smak förändrar sig över tid och vilka klockor du intresserar dig under vilka årstider, typ om du faller för en viss typ av klockor och en annan typ på vintern.

;)

Nördtipset är grymt!!!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Verkligen inte :). Har ju sett din seamaster (jättefin f ö) och tycker nog att kombon den, Solon och en din DJ funkar i de flesta lägen. Spara lite och kombinera med en bra dykare så är du hemma, me think. Åtminstone för tillfället..

Tack, jag gillar den också! Den enda dykaren, förutom Minin som jag vill ha och som inte kostar 800k som Big Crown på Uretvintage är en 5513.

Att nöja sig är omänskligt.
 

san

Cartier
2-Faktor
Att nöja sig är omänskligt.
Precis så är det. Eftersträva det bästa. Det näst bästa är bra, men inte bra nog. Finns ingen anledning att riskera att dras med en massa "om jag bara hade"-funderingar, även om det kan komma att ta längre tid att köpa klockan som innehar förstaplatsen på (den realistiska ;)) att ha-listan.
 

10past10

Omega
Explorer 1 ref 1016. Med tropic 22 och rasslig vikt länk, och kanske ett shellcordovan band i beredskap för att dämpa eventuella OWG ångest attacker.

Om du ångrar det köpet innan du fått barnbarn så lovar jag att äta upp alla dina dojor till frukost. Okej?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Explorer 1 ref 1016. Med tropic 22 och rasslig vikt länk, och kanske ett shellcordovan band i beredskap för att dämpa eventuella OWG ångest attacker.

Om du ångrar det köpet innan du fått barnbarn så lovar jag att äta upp alla dina dojor till frukost. Okej?
Jag ångrade mig efter 30sek. Tur jag inte hade betalat...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Missförstå mig rätt, men jag skulle bli mycket förvånad om du gillade 1016. Dina klockor är ju minst sagt lite ... lite ... personligare, om man säger sårå'.
Jasså? Jag blev mycket förvånad. Gillar min bubbleback och JLC www mycket. Kanske hade för höga förväntningar.
 

meo_swe

Audemars
Vad känner du? VIll du ha ombyte, eller räcker det med att byta band ibland? Vill du ha ombyte är det ju bara att satsa på två. Annars lägg degen på en du vill ha.:)
 
Topp