• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Två klockor, samma arm?

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
Hej!

Ja vad är grejen? Alltså varför har man det?

Hittade dessa två herrar:
image.jpg


image.jpg


Där finns väl kanske förklaringen i att det är just dessa två herrar som gör det...

Jag gillar det faktiskt, för att det är så sjukt befängt egentligen. Typ två gul guld DD.

Provade lite själv:
image.jpg


Efter cirka 5 sekunder kändes det naturligt haha. Blev sugen på att införskaffa en till DJ för det skulle nog kännas ännu bättre att köra två DJ istället.

Så.. Kan det vara nått? Eller har jag, likt Fidel och Hunter, tappat det?

Trevlig lördag allihopa!
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Haha ja jag misstänkte det. Det var därför ja la till det alternativet direkt :) Men hur går snacket om Fidel då? (om det finns nått) Var det två tidzoner han ville åt?


Heh, precis! Hittade detta på nätet:

"Che and Castro appear wearing two watches, a fact the former Cuban president explained as the following: "We were wearing two watches all the time because we have experienced that one watch may let you down. Punctuality is so important in military operations. So, we always wore two. Then, it turned into a habit." "

Så det var mest punktligheten man var ute efter.:cool:
 

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
Heh, precis! Hittade detta på nätet:

"Che and Castro appear wearing two watches, a fact the former Cuban president explained as the following: "We were wearing two watches all the time because we have experienced that one watch may let you down. Punctuality is so important in military operations. So, we always wore two. Then, it turned into a habit." "

Så det var mest punktligheten man var ute efter.:cool:

Jobbigt om en plussade lite eller tvärtom..
 

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
Min i övrigt klockintresserad vän (hans Milgauss som jag postat med jämna mellanrum) har ännu inte noterat att jag har två klockor på mig. Det kanske inte är så iögonfallande som man själv känner.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Fidel Castro körde två klockor för att kunna hålla koll på lokal tid och på Moskva tid. Säger ryktet på stan i alla fall. Fast, är man diktator på en ö i väst Indien behöver man inte en ursäkt, allt man behöver är sjukt stora pilotbrillor och en fet cigar. Att köra två klockor på samma arm med gött bilhandlare häng är bara kung.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
PG Gyllenhammar körde en på varje arm back in the days. En med svensk och en med amerikansk östkust-tid. Varför han föredrog det arrangemanget framför en klocka med GMT-funktion förtäljer inte historien
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Heh, precis! Hittade detta på nätet:

"Che and Castro appear wearing two watches, a fact the former Cuban president explained as the following: "We were wearing two watches all the time because we have experienced that one watch may let you down. Punctuality is so important in military operations. So, we always wore two. Then, it turned into a habit." "

Så det var mest punktligheten man var ute efter.:cool:
Ett alternativ skulle ju kunna vara att skaffa EN pålitlig klocka istället.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Du får inte glömma att det säkert var 60-tal när han vande sig. Då var inte klockorna särskilt pålitliga.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
PG Gyllenhammar körde en på varje arm back in the days. En med svensk och en med amerikansk östkust-tid. Varför han föredrog det arrangemanget framför en klocka med GMT-funktion förtäljer inte historien
Kunde ju inte ha en klocka med Mercedesvisare (han gillade väl Rolex?) så klart. ;)
 

mjian

Omega
Kopplar inte riktigt heller GMT funktionen. Eller kan man ställa in GMTvisaren? :) annars blir de ju förbestämt en tidzon som man kanske inte har nytta av.
 

Minuteman

Rolex
Om man kör två klockor för att öka punktligheten om en skulle strula, hur vet man vilken av dem som går rätt?
Medelvärdet, så blir det mindre fel?
Annars får man köra tre klockor. Då borde två visa samma tid om den tredje fick problem :)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Fidel Castro körde två klockor för att kunna hålla koll på lokal tid och på Moskva tid. Säger ryktet på stan i alla fall. Fast, är man diktator på en ö i väst Indien behöver man inte en ursäkt, allt man behöver är sjukt stora pilotbrillor och en fet cigar. Att köra två klockor på samma arm med gött bilhandlare häng är bara kung.

Funkar på vilken ö som...
 
Topp