• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Två mer seriösa bilder på seadwellern

john b

Rolex
Kommer äntligen åt min lilla fotostudio hemma igen. Gillar klockan rejält. Sket i att gnida in den med mjölk och bävergäll.

dack1upload.jpg


Tog ett lumefoto med

dack2upload.jpg


Detta är nog bästa Rolexklockan tror jag. Inte den snyggaste, men den bästa på mig och den som känns överlägset bäst byggd. DeepSean är ju förstås ingenjörsmässigt jäkligt mycket ballare byggd men tyvärr en gnutta för stor. Med denna har de fått till ett rundspring IMO.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Lume bilden är ju för härlig, börjar mer acceptera minut markeringarna på bezeln. Så fin utan bubblan dessutom, keeper.
 

Bolio

Panerai
Grymt fin är den och det har faktiskt dykt upp i mitt huvud att SUBC får lämna fast det är en klocka som jag lovat att inte flippa. SD har alltid varit den optimala Rolexen med det har fallit på låset, nu gör det inte det längre.
Tror att jag skulle vara nöjd rätt länge med att varva nya SDn med min BlancPain FF :rolleyes::D. Jag tycker inte 116660 har en chans mot denna.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Fina bilder John! Har haft min 24 dgr av 25 och den dagen jag inte hade den mådde jag dåligt hela dagen.
 

john b

Rolex
Grymt fin är den och det har faktiskt dykt upp i mitt huvud att SUBC får lämna fast det är en klocka som jag lovat att inte flippa. SD har alltid varit den optimala Rolexen med det har fallit på låset, nu gör det inte det längre.

Håller med. Jag är himla glad att de filade ned bandhornen lite på denna dessutom.
Den är ett par mm tjockare än subc och med klossbandhornen hade det nog blivit för mycket. Nu är det mer lyckad och trevlig design.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Kan bara hålla med. Perfekt i allt och lätt den bästa/optimala Rolexen för mig. Min har bara suttit på armen 14 dagar av 14. :)

PS.

Attans snygga bilder!
 

Tobbe.L

Omega
Ruggit fina bilder!
Håller fullständigt med ang. SDDS, riktigt fin klocka, ett rent ingenjörsmässigt under som bara sitter på handleden som ett tjatande barn som bara vill ner i djupen o leka.
Men ångrar inte flippandet SDDS>SDC, storebrorsan fick ta kulan för lillebrorsan..
Men kommer ha en speciell plats hos mig om än stor ;)
 
Topp