Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Två (olika) foldrar i samma låda, varför då?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Conny, 26 september 2013.

1. Conny
    Trådstartare

Conny Torpare

Hej på er! Jag har ärvt en Omega digitalklocka efter min morbror. Jättefin och knappt använd alls, han gillade helt enkelt att samla på saker. Men i lådan finns två foldrar, en för rätt modell, calibre 1603, och en där det står Omega Quartz kaliber 1370, se bild. Varför då? Har 1370 hamnat där av misstag? Har det nåt med innanmätet i klockan att göra, att nåt är utbytt?

Marckus, Camo00, Peddjy och 2 andra gillar detta.
  2. leben

leben El Patrón

Kan tyvärr inte svara på din fråga men upp med fler bilder på klockan! Ser kanon ut!

3. Conny
    Trådstartare

Conny Torpare

Ah, det är här vi klockporrar?! ;) Ska lägga barnen först bara. Stay tuned!

Aquaracer2 gillar detta.
  4. leben

leben El Patrón

Öööööh, ja!

:)

Scaramanga gillar detta.
  5. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Mer 70-talsporr...:)

6. Conny
    Trådstartare

Conny Torpare

Bilderna framifrån blev inte så bra, jag får ta några nya. Under tiden får ni kolla på de här. :-D

Wii, plattfot, Camo00 och 2 andra gillar detta.
  7. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Underbart arv! Är helt klart avundsjuk. Angående instruktionsfoldrarna har jag inget bra svar, men förmodligen har den extra hamnat där av ren tillfällighet. Kan inte de aktuella kalibrarna men urverk brukar inte vara utbytbara.

8. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Hej, välkommen och grattis till en sjukt cool klocka!

Jag håller med ovanstående om att 1370-foldern förmodligen hamnat där av misstag, eller kanske som reklam vid nån service??
    Jag kan inga detaljer kring nåt av verken men tror definitivt inte att de är utbytbara öht. Detta utifrån att den ena är en LED-modul och den andra ett traditionellt quartzverk till ett trehands-ur.

Kaliber 1603:

Kaliber 1370:

9. Marckus

Marckus Präst

Från:
    Stockholm
  10. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
  11. Conny
    Trådstartare

Conny Torpare

Det är säkert som ni säger att foldern inte hör till fodralet alls utan bara hamnat där. Bra att veta, tack!

12. svesam

svesam Friends of KS

Från:
    Höga Kusten
    Om morbrodern gillade att samla på saker är det väl inte helt osannolikt att det finns en Omega till i gömmorna och att foldern helt enkelt hamnat i fel låda. :cool:

//Daniel

Mårtenssons ur Brookfield