• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Två sköna snubbar och Dagaz Bund 007

DEGAL

Cartier
2-Faktor
Hej gott folk,
Det är min första post här på K&S , var snälla nu ...
Jag är medlem sedan några år tillbaka ( 2012 ?) på TTT men inte förrän nu ( 2v sen) blev jag medlem på KS och detta tack vare skön snubbe nr 1 Niclas Nice.
Köpte en moddad 007 med Dagaz Bund look av honom och det visade sig så smått att vi är båda medlemmar fast på olika forum, Niclas på KS och jag på TTT ...
Klockan blev snabbt min älskling beater och den gjorde mig sällskap överallt. Efter några dagar började den dra sig och gå konstigt. Jag kontaktade Niclas Nice som utan en sekund tvekan sade att han står för en ruckning. Men den saktade sig mer än det och vi kom överens att man kanske behövde byta urverket. Återigen Niclas Nice tvekade inte utan erbjöd sig att stå för alla kostnader inkl frakt och nytt verk. Bara du är nöjd sade han . Mer ärlighet än det finns inte tänkte jag,samtidigt tyckte synd att han skulle stå för det.
Jag avvaktade några dagar och bad om ett mirakel, ville inte skicka den tillbaka till Niclas Nice som i sin tur skulle skicka den till ( nu kommer in i bilden ) Mr Schön nr 2 dvs d@ke , en av moddarna här på KS... Kom dock överens med Niclas Nice att om han stod för ruckningen då skulle allt vara bra.( JAg trodde in i det sista att den skulle återhämta sig). Inget mirakel dock och min secret agent Dagaz Bund 007 dog ...
Jag skickade den till d@ke som satte in ett nytt hjärta i form utav ett helt nytt NH36A verk, ny krona , nya packningar och på köpet fick jag den borstad :)
Vad mer kan man begära ? Killarna är grymma, det är på det viset man ska sälja/köpa.
2 riktiga sköna snubbar att ha att göra med , mina herrar- rekommenderas mer än gärna :)
Idag var det dags för första doppet i havet och sköljning av saltvattnet .
Grymt bra jobb av Mr Schön nr 2 , d@ke - snabbt som blixten, det blev riktigt bra , superb finish och den går som ...en klocka.
Jag är mycket nöjd med resultatet Mr Dagaz Bund 007 blir nog en keeper :)
STORT TACK till Niclas Nice och D@ke för deras hjälp och vänlighet :)
Tackar för mig ,

Mvh
J.J.
Brushed vs Polished.JPG
New heart.JPG
Dagaz 1.jpg
Dagaz 2 .jpg
First bath.jpg
Första doppet.jpg
Första doppet 2.jpg
Färdig diskad.jpg
Färdig diskad 2.jpg
 
Senast ändrad:

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
I god KS-anda! Trevligt och bra gjort! :)

För en icke initierad, vad innebär Dagaz Bund? Är det något historiskt eller är det en moddar tillverkare? 007 - Seiko modell? (Seiko är inte mitt område.)
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Topp