• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tvåtusentävling!!!

Ragge

Cartier
DSCN0703.JPG

Vi börjar med kvalfrågan: Thomas Wassberg har 2 individuella OS-guld. Varav det ena är "stulet" av Juha Mieto ;-)
Motiveringen: JAG VILL HA DEN!
Jag gratulerar dig, kanske mera oss andra till dina 2000 and counting.

Kan ge lite detaljinfo om några av prylarna på bilde. Spikskorna är min fars från 30talet. Han var minsann inte aktuell för OS för det, men det var faktist min kusin som var uttagen i höjd till Mexico-68. Tyvärr satte skador stopp före så det blev ingen resa. Den svarta lilla anteckningsboken hade min farfar med sig vid fronten under vinterkriget och innehåller lite dagboksanteckningar från hans vedermödor där. Märkligt nog är den gjord till den tänkta Olympiaden 1940 i Helsingfors som av förekommen anledning inte blev av. Det blev det sommaren 1952 istället, och dit hör glaset och pinsen på blocket. Vintervarianten Olympiske leker var detta år i Oslo. Dit hör deltagerpinsen och den mindre nålen bredvid. Fyndade var för sig på loppis till den sammanlagda summan av 4€! Nästan förmånligt.
Nu har jag gjort vad jag kan. Dammade t.o.m av "finkameran", men ljus ock klockor... det är svårt det. :)
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Grattis Gummo!

Hipsterskägg-innan-det-blev-coolt Wassberg högg två OS-guld.
Varför ska jag vinna, tja du vill hålla dig på god fot inför framtida övertalningsförsök av min gammel GMT:)

Tyvärr saknar jag Omega i samlingen idag, något jag vill åtgärda med en Seamaster ref 2657 framöver.
Håll tillgodo med en av mina tidigare godbitar från Omega så länge:
image.jpg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Satan i gatan vilket tävlingsbidrag Ragge!
Synd för dig Weasel att du inte har nån Omega men jag får komma på nåt annat sätt att hålla mig på god fot med dig. Du kan få nån annan bok, Arne Dahl-pocket som snart är utläst?
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Wassberg har två OS-guld (jag är för övrigt släkt med honom på långt håll).
Jag vill vinna tävlingen så kan jag skicka boken till Ragge :) Den skulle ju sitta som ett smäck i hans samling!

2903a2cb-b036-4687-8a15-eb44314eba9a_zps7c1cc6d6.jpg~original


Grattis till 2000-klubben såklart!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Wassberg har två OS-guld (jag är för övrigt släkt med honom på långt håll).
Jag vill vinna tävlingen så kan jag skicka boken till Ragge :) Den skulle ju sitta som ett smäck i hans samling!

Grattis till 2000-klubben såklart!


Tack! Grattis till Sveriges coolaste släkting:) Jag håller med Ragge leder, lätt! Fattar att tävlingen är lite död efter @Ragges inlägg men vafan, jag försöker hålla skenet upp och låstas som om någon annan har chansen. theargonaut kanske snabbköper en Omega och försöker vinna en av mina tävlingar. Kämpa, kämpa!
 

Ragge

Cartier
Tackar ödmjukt för berömmet. Minsann inte ofta jag har nämnts som nån slags favorit?! :) Men men, är det något jag och mina landsmän har fått lära oss så är det att inget är klart före "den feta tanten har sjungit"! Det har ju inte minst herr Wassberg varit med och tränat oss på. Ös på nu! Ni har ju hela helgen på er... :) ;-)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Tack för alla gratulationer! Tack alla tävlingsdeltagare för fina bilder och grattis till era Omegor! Tack även theargonaut !

Som alla fattar som läser tråden så är den mest värdige vinnaren Ragge sällan har jag sett ett så ambitiöst uppställt tävlingsbidrag. Grattis! Du får boken men Wassbergs guld stannar;)

Hedersam två blir denjohan som visar en synnerligen cool Chrono Quartz samt lyckas googla fram rätt svar på min fråga.

Tack igen!
 

Ragge

Cartier
20150218_192359.jpg

Tackar tackar Gummo! Lyckades också fiska upp ett par böcker till. Den till vänster om 1952 spelen och den till höger -56 och -60.
20150218_190844.jpg

Stoppuret på bild är från ca mitten/slutet av -50 talet. Knappast från något OS, men väl ur en finsk rallybil. Hemgjort dashboard mount :)
20150218_191039.jpg
20150218_191058.jpg
 
Topp