• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tv/bredband i nytt hus

Klockers

Cartier
Jag flyttar snart in i ett nybyggt hus med öppen fiber och vet inte riktigt vad man ska välja för tv och bredbandsleverantör.
Har ni några favoriter?
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Aktualiserar tråden då jag tröttnat på nuvarande leverantör (telia). Gillar iof Telias utbud och framför allt att man kan se på tv via en deras app i appletv och inte behöver antenn/nätverksuttag eller trådlösa lösningar. Upplever dock att de är dyra och den dryga kundtjänstmedarbetaren fick mig att sonika säga upp hela skiten på stående fot igår.
Finns det fler leverantörer där man kan få tv-utbudet i appleTV via en app?
 

Esh

Omega
2-Faktor
Hade kikat på bahnhof, väldigt omtyckta och vettiga, telia är också bra men lite överpris
Undvik BBB
 

Lowe92

Cartier
Har Bahnhoff fiber hemma och tycker det funkar bra. Ingår gtatis vpn hemma som är lätt att sätta upp.
Har ingen tv så kan inte uttala mig om bra leverantör det.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Jag har Telia öppen fiber. Gillar att de har bra playtjänst så slipper boxar och kontroller. Har Apple-TV till varje burk. Smutters! Grannen har comhem och måste joxa med boxar...
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Har bahnhof i mitt hus som är anslutet till Öppen Fiber. Gillar deras integritetstänk, visserligen var det längesedan jag laddade ner nåt otillåtet men ogillar ändå de övriga internetleverantörernas iver att dela ut all abbonemangsinfo till höger och vänster.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Lite off topic men herre vad smidigt det är att köra fjärrkontroll i mobilen till Apple-TV. Slippa leta efter den där lilla jäveln hela tiden :)
IMG_8770.PNG
 
Topp