• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TV, hårddiskinspelning, blu-ray, dvd

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag kommer att behöva byta min maskinpark under TVn och vänder mig till er för tips.

Mina behov idag är:
* spela in från TV + pausa pågående program (timeshift) - prio 1
* titta på BD
* titta på DVD (region 1 och 2) (region 1 är låg-prio)

Idag har jag:
* Samsung kombinerad hårddiskinspelare och BD-spelare
* panik-inköpt regionsfri DVD-spelare av undermålig kvalitet (Anderson), men kan leva med den
* Chromecast

Samsungen krånglar på diverse olika sätt och behöver bytas ut. Vad rekommenderar ni för prylar? Skall man ha kombinerad HD/BD eller separata burkar? För/nackdelar?

Jag har inget behov av dyra nördprylar eller 4K etc. Det tittas på och spelad in mycket från Barnkanalen och SVT. Hellre bra funktionalitet än bästa bild- och ljudkvalitet.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Ingen i kollektivet som har idéer? Nåväl, jag får börja surfa prisjakt, testfakta, etc. på arbetstid imorgon :D
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Jag hade skaffat en TV med inbyggd box och möjlighet att köra extern HD/stort SDkort/USB för inspelning samt ett PS4 för BD och DVD (tror dock inte du kan gå regionsfri DVD då).
Så får du allt du behöver utan att ha arton olika prylar :) Och som bonus en riktigt trevlig spelmaskin med många trevliga funktioner och appar :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag hade skaffat en TV med inbyggd box och möjlighet att köra extern HD/stort SDkort/USB för inspelning samt ett PS4 för BD och DVD (tror dock inte du kan gå regionsfri DVD då).
Så får du allt du behöver utan att ha arton olika prylar :) Och som bonus en riktigt trevlig spelmaskin med många trevliga funktioner och appar :)
Antalet prylar är inget problem så länge som de fungerar bra. Hur är Hitachis gränssnitt för inspelning/uppspelning etc?
 
Topp