• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TV-spel Vilken konsol är bäst?

Vilken konsol är bäst?

  • PS4

    Röster: 73 62.9%
  • Xbox One

    Röster: 13 11.2%
  • Wii U

    Röster: 5 4.3%
  • Nintendo 8bitar + punch out + bärs = oslagbart

    Röster: 33 28.4%

  • Totala väljare
    116

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Julen närmar sig och det är klart papp... barnen ska få ett Tv-spel i julklapp. Nu är det säkert 10 år sedan jag hade ett TV-spel och mycket har säkert hänt både på konsol- och spelfronten. Det har ju dock inte undgått mig att det fins en del gamers här på forumet.

Vilken konsol ska man köpa och vilka spel är bra?
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Sega master system men men jag är och förblir hopplöst insnöad på 8 bitars.
Phantasy star, Miracle warriors, Alex kidd serien...... sjunker in i introvert sentimentalitet..

Lycka till iaf, du kommer nog få bra tips på nutidens grejor :)
 
Senast ändrad:

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tekniskt är ju PS4an kung och det är den jag har :cool:. Nu för tiden är det rätt få spel som är exklusiva för en plattform men vad är det för spel du gillar, "content" är det som borde väga in tyngst. Om det nu finns barn i bilden, hör efter vad deras kompisar har då de kommer vilja spela det som kompisarna spelar...
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Xbox One för användarvänligheten, exklusiv app för Twitch och Skype, och bättre exklusiva spel i min mening. Om det ska vara till mindre barn skulle jag dock köra på ett Wii U, kalasbra för småttingar :)
 

Vicnic

Omega
Julen närmar sig och det är klart papp... barnen ska få ett Tv-spel i julklapp. Nu är det säkert 10 år sedan jag hade ett TV-spel och mycket har säkert hänt både på konsol- och spelfronten. Det har ju dock inte undgått mig att det fins en del gamers här på forumet.

Vilken konsol ska man köpa och vilka spel är bra?

Beror helt och hållet på åldern. För lite yngre skulle jag rekommendera Wii U medan Xbox och PS4 (där ps4an är att föredra enligt mig) är något bättre till äldre "gamers".
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tyckt att du ska ge barnen böcker och sprit i julklapp.

Eller PS4. Eller en Xbox 360 om de är små. Vi har båda hemma och helt ärligt körs Xboxen mest.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Inget ovan. Game & watch såklart.

Två nästan lika gamla saker från det bästa årtiondet (en tredje är jag men jag är några år äldre än dessa ungdomar) :
IMG_2772.JPG
 

WBergdahl

Panerai
Kul att XBox och Wii-U får lika många röster TILLSAMMANS som Nintendo 8-bit får!
Åldern här inne är högre än vad jag först trodde...
 

Bjudko

Cartier
Du börjar med Commodore, kassettband så att de lär sig uppskatta livet och 30 min laddningstider. Sedan avancerar du till Sega Master System och Nintendo 8-bit så att de får lära sig historia, klassiker och vad track n field tumme innebär. Sedan skulle jag föreslå N64(lite golden eye) och mata på med nyare konsoler, ungefär en ny per halvår. Sedan kan de få spela på nya grejer.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Du börjar med Commodore, kassettband så att de lär sig uppskatta livet och 30 min laddningstider. Sedan avancerar du till Sega Master System och Nintendo 8-bit så att de får lära sig historia, klassiker och vad track n field tumme innebär. Sedan skulle jag föreslå N64(lite golden eye) och mata på med nyare konsoler, ungefär en ny per halvår. Sedan kan de få spela på nya grejer.
Track and Field tumme, jojo det hade man på den tiden :) och timmarna av livet man ödslade bort när man höll på att ställa in den förbannade skruven på bandspelaren till 64:an för att slippa Load Error...... minnen minnen :D
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Älskar min PS4a.

Kan streama film rätt i webbläsaren. Alla appar funkar bra. Inga krav på att vara uppkopplad(xbox har väl det) du kan låna ut spel (xbox har licensspärr?)

En slitvarg. Köptes på realese och min PS3 höll i 7 år...
 

noxela

Omega
Wii, den klassiska utan U. Det är min favorit. Har dock ingen modern konsol. Förutom Wii har vi en PS3, men den kör kidsen på.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Har ps4 och är helt ärligt inte så värst imponerad.
Dålig kvalité på kontrollen (L2 och R2 felkonstruerade och går sönder), USB tar endast FAT format (vem har det på hårddiskar??? C'Mon...), dålig kundsupport, problem med playstation store osv.

Borde h köpt Xbox One men gjort är gjort.
 

Lapo Elkann

Cartier
2-Faktor
Glömmer aldrig känslan jag upplevde då jag på min åttonde födelsedag öppnade paketet innehållandes Nintendos 8bitars system. Få saker har kunnat matcha den känslan... Nuförtiden har man tyvärr sällan tålamod att lira.
 
Topp