• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Twilight zone hos carlssons ur

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Nu tror jag du missförstår. Detta forum är inte för personliga vendettor utan är ett diskussionsforum. Vi stänger knappast tråden för du har gnällt klart och uppnått ditt syfte. Vi låser enkom trådar om de spårar ur eller är osakliga.

Ok.
Men jag hoppas ingen tolkar eller tror detta är någon "vendetta".
Mitt önskemål vara endast för att förebygga att det spårar ur, men är inte det praxis så skall vi inte göra så nu heller.

Och ....där! Har jag "gnällt" färdigt.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ok.
Men jag hoppas ingen tolkar eller tror detta är någon "vendetta".
Mitt önskemål vara endast för att förebygga att det spårar ur, men är inte det praxis så skall vi inte göra så nu heller.

Och ....där! Har jag "gnällt" färdigt.

Att det inte spårar ur är varje person som postar i trådens ansvar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Förstår att många är upprörda då säljarens beteende är oförsvarbart ur ett kundperspektiv. Tråkigt att det inte heller är första gången då konsekvenserna kan bli ganska stora av att en säljare på grund av okunskap "fakeförklarar" en klocka.

Förhoppningsvis utbildas säljpersonalen alternativt får direktiv om att inte bestämma äkthet själva. Det är första gången jag hör att en säljare tar sig den friheten då det vanligtvis är urmakares arbetsuppgift. Tror knappast det är praxis hos någon återförsäljare oavsett kunskapsnivå.

MEN snälla avstå från idiotförklaringar och personliga påhopp. Det tillför ingenting.
 
Härligt med lite hederligt svenskt beteende. Knyt näven i fickan och gnäll över det senare i fikarummet eller på symötet. Gud förbjude direkt kommunikation med berörd part.

Stort av Carlssons ur att skriva här. Mindre stort starta tråden innan man faktiskt pratat med personal och chef. Hade haft förståelse om man försökt reda ut det i butiken ordentligt innan man går vidare.
 

16610

Patek
2-Faktor
Frågan är när svenska folket glömde betydelsen/ordet ödmjuk!? Tycker attityden på KS har blivit lite väl vokabulär och mycket jag... Ja jag har säkert bidragit. Vi klocktokar kan väl hjälpa till. Vi är ju så många. Går snabbt att sprida dåligt ryckte men längre tid att bygga upp. Vi vill ju ha klockbutiker att gå till? Trevlig kväll. Ja ja sura ner mig ni som orkar:) jag gillar er ändå. Tillsammans kan vi uppnå eller försöka...
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Som relativt nybliven på detta forum har jag nu läst hela tråden med "färska" ögon, och jag tycker inte att det skrivs någonting som har fått mig att inte vilja besöka affären i fråga?

Det som TS skrev var att han fick lite märkliga svar av en expedit i affären. Och sånt kan väl hända i vilken affär som helst.

Kan dela med mig av ett helt makalöst trick som jag själv brukar använda mig av med oerhörd framgång.

Håll i er nu.

Om jag själv är intresserad av någonting och har okej grundkunskap men behöver någon form av råd eller tips, som det ganska ofta är när man är i en affär, så brukar jag inleda samtalet i butiken med en väldigt enkel fråga av typen:

- Hej, jag är intresserad av att köpa en tv/torktumlare/digitalkamera/värderingsintyg (ni förstår principen) och skulle vilja tala med den säljare som är absolut bäst på tv/torktumlare/osv.

Den frågan resulterar nästan alltid i ett svar av typen:

- Jamen vad kul! Och då ska du absolut prata med Magnus/Kalle/Lisa/Sara (återigen, ni fattar) han/hon står där borta och verkar ha en kund just nu. Men vänta lite och prata med honom/henne.

Jag har märkt att det oftast leder till bättre service än att bara hugga första bästa lediga säljare och börja prata preferenser vid centrifugeringsvarvtal eller vilken paneltillverkare som har kommit längst vad gäller clouding...

/Robert
 
Tycker du har helt rätt Robert, dock tar du ju ett förtydligat ansvar för din egen serviceupplevelse vilket är en bra copingstrategi.

Med kompetent personal skulle valfri butik frågat hur de kan hjälpa dig och när du sagt att du vill snacka kamera, diskmaskin, hjulmuttrar lr batteribyte föreslagit att " jag ser till att du får kontakt med bengt, lisa lr steve som är duktiga på ditt ärende, kan jag få bjuda på en kopp kaffe så länge...."
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Tycker du har helt rätt Robert, dock tar du ju ett förtydligat ansvar för din egen serviceupplevelse vilket är en bra copingstrategi.

Med kompetent personal skulle valfri butik frågat hur de kan hjälpa dig och när du sagt att du vill snacka kamera, diskmaskin, hjulmuttrar lr batteribyte föreslagit att " jag ser till att du får kontakt med bengt, lisa lr steve som är duktiga på ditt ärende, kan jag få bjuda på en kopp kaffe så länge...."

Ännu bättre, naturligtvis. Men riktigt så långt fram är inte så många butiker, är min erfarenhet.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Hade kontakt med Carlssons Ur nyligen, ypperlig service och mycket trevlig bemötande. Måste säga, endast plus.

Trevligt att höra!

Tillskillnad från vad vissa här i tråden verkar ha trott så gjorde jag mitt missnöje känt till butiken via telefon innan tråden startades. Efter det var jag på besök igen och blev då konstigt bemött igen, sa inget specifikt om det då i stil med "nu blev jag stött" eller så men så som samtalet gick i butiken var det ju tydligt att jag inte var nöjd. Det var då tråden startades. Så det där med att "knyta handen i fickan" betackar jag mig för.

Anyhow, de svarade i tråden, jag mfl svarade dem efter det, och jag tror att de är allvarliga i deras strävan att bli bättre vilket är jätte bra och något vi klocknördar uppskattar. Nästa gång jag är i Helsingborg kommer jag att besöka dem igen, no problem.
 

Calfen

Panerai
Hänt mig flera gånger att jag gått från en klockaffär och känt mig dum för att sedan googla meningsskiljaktigheterna och det visat att jag hade rätt. Tex frågade jag en expedit om de hade några av Tag Heuers Mercedes klockor på plats och om det fanns möjlighet att testa någon utav dem. Expediten svarade då att det inte fanns något samarbete mellan dessa två aktörer. Jag sa då att det visst fanns det men blev avfärdad som om jag var korkad och gick därifrån med svansen mellan benen :( Detta var ett par år sedan när jag precis hade börjat intresserat mig för klockor och hade själv inte så mycket kunskap som nu ;) bestämde mig då att aldrig köpa nått från den affären!
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Har varit i kontakt med Carlssons ur, både i ett försäkringsärende samt senast med koll och provtryckning av min PO.
Första gången jag kom in där kändes det lite stelt, men det kan vara min egna känsla.
Nu när man kommer in där tycker jag det sköt jättesnyggt. Trivs bra med deras service.
 

Calfen

Panerai
Hänt mig flera gånger att jag gått från en klockaffär och känt mig dum för att sedan googla meningsskiljaktigheterna och det visat att jag hade rätt. Tex frågade jag en expedit om de hade några av Tag Heuers Mercedes klockor på plats och om det fanns möjlighet att testa någon utav dem. Expediten svarade då att det inte fanns något samarbete mellan dessa två aktörer. Jag sa då att det visst fanns det men blev avfärdad som om jag var korkad och gick därifrån med svansen mellan benen :( Detta var ett par år sedan när jag precis hade börjat intresserat mig för klockor och hade själv inte så mycket kunskap som nu ;) bestämde mig då att aldrig köpa nått från den affären!


OBS ! Inte Carlssons ur
 
D

Deleted member 1154

Guest
Är det inte därför man går in i en butik för att briljera och visa att man kan mer än de underbetalda butiksanställda :)

*ironi*
 

Jonte73

Audemars
Vad ska man säga ?
Upplever samma sak i många brancher tyvärr.
Oavsett om det gäller bilar , båtar eller tom en vanlig jävla glödlampa !
Många är totalt lost, på riktigt.
DET VAR BÄTTRE FÖRR ;)
 

Jonte73

Audemars
Jaha då gick man bort sig igen :)
Trådjvln är ju rätt gammal men definitivt aktuell ändå !
 
Topp