• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Twotone FTW. Bring it on.

Johan S

Omega
Aldrig sett en Submariner i roséguld med svart tavla och bezel på riktigt (nån som vet om det finns och gällande just den här
dinkan kan jag inte svara på att allt är legit). Ångrar mig ofta att jag inte slog till på en TT Datejust med jubilee och rosé från 69.
image.png
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Aldrig sett en Submariner i roséguld med svart tavla och bezel på riktigt (nån som vet om det finns och gällande just den här
dinkan kan jag inte svara på att allt är legit). Ångrar mig ofta att jag inte slog till på en TT Datejust med jubilee och rosé från 69.
image.png
Tokfejk. Innertexten är nästan nere vid tavlan ju. Aldrig sett med rosé.

Edit: Hittade snabbt exakt den bilden från en sida från pakistan. Kopian kostar under tusenlappen och är en dålig sådan. Kräks i munnen.
 
Senast ändrad:

Khoma

Cartier
2-Faktor
Aldrig sett en Submariner i roséguld med svart tavla och bezel på riktigt (nån som vet om det finns och gällande just den här
dinkan kan jag inte svara på att allt är legit). Ångrar mig ofta att jag inte slog till på en TT Datejust med jubilee och rosé från 69.
image.png
Ser ganska skev ut? Made in Taiwan?
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Alla (läs 99%) vandrar vi samma väg. Börjar med stora ur och sedan allt mindre. Först i stål och sedan twotone för att avsluta i helguld.


Vad blir det sen?
Då jag redan gjort den resan och nu inte vet vad jag ska ha..

Börja med breitling hercules sedan x-antal super avengers, fick ögon för rolex, köpte en 16613,1803,116234 sedan en Ym, vanlig dj mfl.
Klockor är en sjukdom som inte går att bota verkar det som, men fan så trevlig sådan!
 

Amme

Cartier
Vad blir det sen?
Då jag redan gjort den resan och nu inte vet vad jag ska ha..

Börja med breitling hercules sedan x-antal super avengers, fick ögon för rolex, köpte en 16613,1803,116234 sedan en Ym, vanlig dj mfl.
Klockor är en sjukdom som inte går att bota verkar det som, men fan så trevlig sådan!
Resan brukar sluta med Patek eller "independent watchmaker"...
 

Samps

Cartier
Har börjat tröttna lite på TT efter att några har passerat på handleden. Kanske återfinner sig romansen i framtiden men för nu är det stål som gäller. Får jag abstinens kan jag låna frugans DT TT.

IMG_8624.jpg

IMG_8631.jpg

IMG_8636.jpg
 
Topp