• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Twotone FTW. Bring it on.

R0B

Panerai
image.jpeg

Kul tråd! :) här är mina tvåtonare.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Blir nog en TT Rolle för min del framåt sommaren. Jag har tidigare ägt dessa två.
20140512_092440.jpg

20140813_145942.jpg


Är det nån som låtit borsta sin TT Oysterlänk? Vill ha en 116713 eller 116613 men hade föredragit en helt borstad länk som på 17013 ovan.
 

johan_w

Omega
Sneglar lite på att skaffa en TT, troligen en 116613LB (gillar den blå färgen bättre på den än 16613) eller eventuellt en Rootbeer på Oyster-länk om jag hittar en i bra skick.

En fråga till er som kan - är det genomgående guld på både de gamla och nya länkarna eller är några pläterade?
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Sneglar lite på att skaffa en TT, troligen en 116613LB (gillar den blå färgen bättre på den än 16613) eller eventuellt en Rootbeer på Oyster-länk om jag hittar en i bra skick.

En fråga till er som kan - är det genomgående guld på både de gamla och nya länkarna eller är några pläterade?

Jag tror inte att de gamla länkarna är pläterade men så vitt jag förstår är de inte solida utan ihåliga. De nya är solida.
 

bullen

Cartier
Bumpar en gammal tråd då jag precis som TS nu snöat in något som jag tidigare verkligen inte förstått mej på tidigare, nämligen Twotone-klockor!

Som det är nu så är nog siktet inställt på en 16613 med svart tavla. Men jag är nyfiken på vad det finns för annat kul där ute!
TT - sportklockor mellan 20-60k beggat, fire away!
Rolex-Submariner-16613-blck.jpg

(lånad bild)
 

bullen

Cartier
Gillar verkligen den där @Fixxxer !
Har ägt aquaracer ett par gånger, otroligt prisvärda! Är den där i 18k? Har för mej att det är double, tar isf ner känslan lite för mej.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Gillar verkligen den där @Fixxxer !
Har ägt aquaracer ett par gånger, otroligt prisvärda! Är den där i 18k? Har för mej att det är double, tar isf ner känslan lite för mej.
Nja jag vet inte riktigt. Jag har läst plätterat i 18k roseguld och med tanke på att länkbitarna kostar 2200kr styck kan det stämma.

Dock ej solitt, men djup plättering.

Men det gör mig inget. Välanvänd med repor utan att det gått igenom. Även Tudor kör ju plättering, bland andra. Man får tänka på vad man betalar :)
 

bullen

Cartier
Nja jag vet inte riktigt. Jag har läst plätterat i 18k roseguld och med tanke på att länkbitarna kostar 2200kr styck kan det stämma.

Dock ej solitt, men djup plättering.

Men det gör mig inget. Välanvänd med repor utan att det gått igenom. Även Tudor kör ju plättering, bland andra. Man får tänka på vad man betalar :)
Låter riktigt bra, då ska den helt klart upp på listan ! Tack för bra tips
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Tvåton är ju magiskt! Jag var väldigt sugen på en DJ ett tag (och är fortfarande), men en begräsad plånbok gjorde att jag fick gå homage gissar jag. Lite synd att jag sålde denna så fort, saknar den rätt ofta faktiskt...
IMG_1239.jpg
 
Topp