• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tycker det är dags att vi hittar tillbaka till att vi är ett trevligt forum igen...

Bra rutet! Många förefaller ha oerhört lätt för att hänge sig åt diverse påhopp. I vissa fall kan det i viss mån tyckas motiverat, men avstå då hellre att hoppa på någon som möjligen förtjänar det än att riskera att någon som inte förtjänar det får diverse skit kastat på sig.
Precis det jag tänkte skriva. Fast din formulering slår min med hästlängder.
 

F-L-P

Panerai
Du har en jättebra poäng, blev lite ledsen av att läsa mitt eget inlägg i @Anna78 tråden med dessa ögon. Ville nog mest be om ursäkt för att jag borde kunna komma med ett vettigt svar efter alla timmars klocksurfande men blev helt ställd och en ursäkt för just det du beskriver. Insåg inte att jag då blev en del av problemet.

Jag har alltid försökt att utgå från det bästa i alla fall. Har bråkat i många trådar med många medlemmar (och admins) angående troll diskussionen på någon som frågar om en tydlig fake och kring nystartade företags rätt att posta kring sin existens. Blev väldigt glad när jag läste Alf - trådens respons. En av få gånger de senaste åren det mesta som skrivits hade, trots viss negativ respons, en positiv ton. Gav mig hopp om att hänga kvar här fast jag många gånger har tvekat att det är värt det...
Ska försöka att fortsätta svara trevligt i trådar med uppenbara kopior och liknande trots kritik. De flesta människor har en ärlig intension och i de fallen de inte har det kommer den feedbacken inte bidra till bättre kopior... Tro mig..

Men råheten har smugit upp. Det finns många exempel på ren mobbing och hat. 37e gången någon skriver ful fake hjälper det inte TS. Kan vara klassisk nostalgi eller öl nummer 4 som gör att jag känner att vi hamnar längre och längre från de gula rötterna vi kommer ifrån + glimten i ögat som KS skulle bidra med.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tycker många trådar spårar ur där folk överdriver. Men ärligt är det ofta nyreggade TSare som har en dålig approach, attityd och är extremt kortfattade och ger knappt ut info och sen när de får ett kortfattat men tydligt svar så tycker de att det inte duger ish.
Då går det fort att få dåligt bemötande från vissa befintliga medlemmar vilket jag inte tycker ens är konstigt
Visar TS respekt och ödmjukhet så får TS det tillbaka, oftast.
Indeed.
Tycker det är lite överdrivet det här..
 

Yo-han

Troll probationary
"Om vi nu skall växa till att bli störst, och nu menar jag väl inte bara i Sverige eller i norden"
Äntligen vågar nån ta fighten för alla särskrivare och föreslå en total övergång till engelska! I salute you @Af Sjodahl
 

F-L-P

Panerai
Tycker många trådar spårar ur där folk överdriver. Men ärligt är det ofta nyreggade TSare som har en dålig approach, attityd och är extremt kortfattade och ger knappt ut info och sen när de får ett kortfattat men tydligt svar så tycker de att det inte duger ish.
Då går det fort att få dåligt bemötande från vissa befintliga medlemmar vilket jag inte tycker ens är konstigt
Visar TS respekt och ödmjukhet så får TS det tillbaka, oftast.

Skitsnack.

Googla klocksnack och äkta så hittar du en riktigt fin lista på mindre trevligt uppförande från forumet.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Trist att medlemmar uppfattar forumet så här, själv har jag en annan uppfattning. Tycker de flesta är trevliga men självklart kan tonen höjas. Dock är det ju oftast så att stammisar tröttnar på eviga eller trolliga inlägg.. Jag tycker de flesta, inklusive de som anses som troll är roliga och trevliga. Nätet har en hårdare jargong men kan man inte hantera den så får man nog fundera på hur man hanterar nätet snarare än gnälla på andra medlemmar.

Jag kan inte säga att jag älskar er alla men jag anser att ni alla därute berikar KS oavsett om ni är vildskallar eller mer försiktiga generaler.
 
P

Philippe Stern

Guest
Oj. Blev förvånad över vem som är TS som häromdagen skrev
Vinsten består av en vecka i isoleringscell med @Philippe Stern!
Man ska inte kasta sten i glashus. Nu bryr jag mig dock typ nada. Jag är hård mot de hårda. Man måste kunna skilja på skämt, ironi, påhopp, kränkning, mobbing och förtal. Blir detta nåt jävla PK-forum så slipper ni mig. Kom igen nu alla haters - hit the Gilla-button.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skitsnack.

Googla klocksnack och äkta så hittar du en riktigt fin lista på mindre trevligt uppförande från forumet.

Samtidigt får man upp 99,5% förbannat trevliga trådar med riktigt trevliga KS-medlemmar som diskuterar klockor på ett väldigt normalt och civiliserat sätt.

Jag säger inte att TS har fel, men jag delar inte uppfattningen att dålig stämning och risig attityd från medlemmarna är kännetecknande för KS.

Den här diskussionen dyker upp regelbundet var sjätte månad och har så gjorts sedan KS startades. Något jag tycker är bra eftersom det oftast bidrar till att göra KS ännu bättre. Forumet blir ju de facto vad vi gör det till.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sen att jargongen kan vara rå men hjärtlig i vissa fall mellan medlemmar i mellan åt kommer man inte ifrån, men när nu detta händer så är det ju oftast mellan forummedlemmar som känner varandra sedan tidigare eller har hållit till på Klocksnack ett bra tag! Detta kan ju vara både roligt och underhållande många gånger kanske!!

Oj. Blev förvånad över vem som är TS som häromdagen skrev
Man ska inte kasta sten i glashus. Nu bryr jag mig dock typ nada. Jag är hård mot de hårda. Man måste kunna skilja på skämt, ironi, påhopp, kränkning, mobbing och förtal. Blir detta nåt jävla PK-forum så slipper ni mig. Kom igen nu alla haters - hit the Gilla-button.

TS skriver iofs att det skiljer sig i vad man kan förvänta sig av dialogen mellan två forumrävar mot exempelvis en nollpostare som frågar om tips om digitalklockor och blir mer eller mindre ombedd att lämna forumet. Det är väl i allra högsta grad rimligt?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Respekt är inte bara något man får, man måste ju förtjäna den?
Reggar man sig på ett nytt forum, så kan man väl åtminstone ägna 5-10 minuter åt att läsa reglerna som finns på forumet?

Istället för att TS lägger ned tid på att skapa en ny tråd om hur man lägger upp annonser, så kunde TS ha ägnat den tiden åt att läsa reglerna om hur man lägger upp annonser?

Om TS vill bli respekterad, så borde TS respektera forumet först?
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Oj. Blev förvånad över vem som är TS som häromdagen skrev
Man ska inte kasta sten i glashus. Nu bryr jag mig dock typ nada. Jag är hård mot de hårda. Man måste kunna skilja på skämt, ironi, påhopp, kränkning, mobbing och förtal. Blir detta nåt jävla PK-forum så slipper ni mig. Kom igen nu alla haters - hit the Gilla-button.

Du menar väl kasta kasta glas i sten hus?! Och jag håller med dig att man måste kunna skilja på skämt, ironi, påhopp, kränkning, mobbing och förtal.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
TS skriver iofs att det skiljer sig i vad man kan förvänta sig av dialogen mellan två forumrävar mot exempelvis en nollpostare som frågar om tips om digitalklockor och blir mer eller mindre ombedd att lämna forumet. Det är väl i allra högsta grad rimligt?

Nu fick ju iofs TS i den aktuella tråden också flera väldigt bra svar. Det var väl egentligen bara typ en post som inte var superinkluderande. Så man kan ju välja om man vill se glaset som halvtomt eller halvfullt.
 
P

Philippe Stern

Guest
TS skriver iofs att det skiljer sig i vad man kan förvänta sig av dialogen mellan två forumrävar mot exempelvis en nollpostare som frågar om tips om digitalklockor och blir mer eller mindre ombedd att lämna forumet. Det är väl i allra högsta grad rimligt?
Jag känner inte TS. Sen så är nollpostare som frågar om digitalklockor 11 gånger av 10 mera troll än Alexander Bard är straight.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Nja. Ts blir idiotförklarad ganska snabbt.. Om man inte idiotförklarar folk reagerar de oftast bättre.
Möjligt att tonen kunde hållits bättre men TS undrade hur det kunde bedömas att den var falsk trots att Rozzy inlägget innan skrev att en sådan modell inte existerar från Rolex.

Screenshot_2015-10-17-23-26-05.png
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nu fick ju iofs TS i den aktuella tråden också flera väldigt bra svar. Det var väl egentligen bara typ en post som inte var superinkluderande. Så man kan ju välja om man vill se glaset som halvtomt eller halvfullt.

Jag refererade inte till tråden som helhet utan det första svaret som TS fick där hon blev ombedd att ta sina frågor annorstädes och jämförde det med @Af Sjodahl s vinnartips som åtminstone jag uppfattade som ett skämt. Man kan se glaset som halvfullt och ändå märka att osten har möglat i ena kanten.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Trist att medlemmar uppfattar forumet så här, själv har jag en annan uppfattning. Tycker de flesta är trevliga men självklart kan tonen höjas. Dock är det ju oftast så att stammisar tröttnar på eviga eller trolliga inlägg.. Jag tycker de flesta, inklusive de som anses som troll är roliga och trevliga. Nätet har en hårdare jargong men kan man inte hantera den så får man nog fundera på hur man hanterar nätet snarare än gnälla på andra medlemmar.

Jag kan inte säga att jag älskar er alla men jag anser att ni alla därute berikar KS oavsett om ni är vildskallar eller mer försiktiga generaler.


Jag håller med dig och vissa andra forumrävar Spencer, att vissa TSare förtjänar att kanske få lite galla på grund av dålig attityd, att dom är oerhört kortfattade med ingen info alls! Visa respekt och du får tillbaka respekt, jag håller med om det! Och visst jag kanske är ute och cyklar en aning här, men det jag menar är att det finns flera av dessa trådar där man kunde kanske varit lite smidigare med sina svar. I det stora hela så är det OK eftersom vi fortfarande växer som det knakar, med tanke på att vi är så många här på forumet (8,664), men det kan ju helt klart bli bättre tycker jag!
 
Senast ändrad:
Topp