• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tycker vi kör lite blånerade visare

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kinesen.
image.jpg
image.jpeg

De där är tyvärr inte blånerade utan målade.
image.jpeg
Zoomar man in så ser man att de bara är målade på ovansidan. Blånering sker i ugn ich då blir hela visaren blå.
 

Hipshot

Omega
Denna får mest kärlek sedan något år tillbaka. Tycker den funkar lika bra till både jeans och kostym. Flyger delvis under radarn då många icke frälsta tycks ovetande om IWC. På min reverse panda dial (tillverkad tom 2006) så adderar de blånerade visarna (sekund, kl 6 och chronografminuter, kl12) en skön elegans och känsla av detaljrikedom som jag verkligen diggar :)
IWC%20Portugis%202.jpg
 

6r15c

Omega
Denna borde vara blånerad? En sådan lyster kan man annars inte få?
Gillar speciellt att de har format visaren så att den skiftar i olika blå nyanser som ett svärd med ljusare nyans på "eggen" längst med kanterna. Snyggt o smarta små veck på visarna i alla fall måste man medge.

Mestadels är visarna svarta mot den vita tavlan. Men vid rätt vinkel så blixtrar det till.. :)
IMG_20151119_091032~2.jpg
 
Senast ändrad:

Torsse

Breitling
Ball MadCow
bmc4.JPG

Sony Experia Z3-kameran grejar inte det här ser jag. Får skaffa bättre grejor att fota med. Visarna ser svarta ut men är skimrande blåa.
 

Enellios

Cartier
Mitt första inlägg här på forumet, bortsett från min korta presentation, hamnar här hos er i Vintagedelen.
Bjuder på ett gäng bilder på min Harwood, som om inte alltför länge borde fylla 100 år. Klockan bör vara tillverkade under 1920-tal. Tillverkaren, John Harwood, var den första att använda sig utav automatiska urverk i armbandsur.

Tyvärr går klockan inte i dagsläget, så om ni har bra tips på vart man skulle kunna vända sig för hjälp med detta i Stockholmsområdet... Hojta gärna till!

Här finns läsning om märkets historia, för den historieintresserade.
IMG_3474.jpg
IMG_3462.jpg IMG_3467.jpg IMG_3469.jpg IMG_3475.jpg

Champagneflaskan är lika gammal den ;)

/ E
2016-04-02 03.42.17 1.jpg
 
Topp