• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Typisk 2014 års klocka

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Sugen på ett ur som är typiskt 2014.
Vad anser ni att klockbranchen kommer bli ihåg kommen för från detta år?
Eller vad är ett typiskt 2014 ur för er?

Tycker själv Omegas 15000 Gauss-verk är 2014. Inte året då det lanserades, men helt klart nu det storskaligt börjar användas / säljas.
Tex nya SM 300 är riktigt läcker!

Så vad säger ni? Vilket ur är 2014 för er?
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
I efterhand kommer nog klockbranschen komma ihåg 2014 som året då vändpunkten kom för mainstream att lämna traditionella klockor till förmån för fitness- och smartwatches (wearables). Men det kommer såklart inte att påverka oss nördar. Men pratar man "branschen" som helhet så tror jag att det är 2015 som skiftet kommer.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Hypen om SDDS. Fick byta ut min F5-knapp efter den dagen.
Annars tycker jag generellt att de flesta gör hyllningsmodeller av gamla modeller nu. Började för något år sedan, men i år har det blivit mer påtagligt.
 

Hugii

Audemars
Sugen på ett ur som är typiskt 2014.
Vad anser ni att klockbranchen kommer bli ihåg kommen för från detta år?
Eller vad är ett typiskt 2014 ur för er?

Tycker själv Omegas 15000 Gauss-verk är 2014. Inte året då det lanserades, men helt klart nu det storskaligt börjar användas / säljas.
Tex nya SM 300 är riktigt läcker!

Så vad säger ni? Vilket ur är 2014 för er?


det är väl samma som år 2010, 2005, 1999, 1983, 1965, 2014, 2025, 2036.. (gäller även alla andra år som inte är nämnda).

Svaret måste vara SUBMARINER :)
 

Hugii

Audemars
Så du menar att inget spännande har lanserats sedan Submarinern såg dagens ljus? :)
Kan jag nog inte riktigt hålla med om, men vi är ju alla olika...
Finns många spännande fotbollsspelare i Sverige men bara en som alla känner till :) ingen nämn ingen glömd :)
Finns oxå många spännande kvinnor men jag bor bara med en :)

Se bara på omröstningen ang KS klocka :)
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
BLNR eller vad den nu heter, eller kom den 2013? Noll koll känner jag :)

Den har ju helt klart mer storskaligt börjat säljas under 2014, så det är nog ingen som kopplar den till 2013 ;) Grymt ur hur som!


Nya mindre tunnare IWC Ingenieuren som verkligen fått ett uppsving i år.


Helt missat uppdateringen, men inte missat att det fullkomligt öser in Ingenieurer på KS. Gillar verkligen designen på denna.

Hypen om SDDS. Fick byta ut min F5-knapp efter den dagen.
Annars tycker jag generellt att de flesta gör hyllningsmodeller av gamla modeller nu. Började för något år sedan, men i år har det blivit mer påtagligt.


Härligt målande beskrivning ;)
Du var nog inte ensam om att behöva byta F5-tangent kan jag tänka...

Ja, det kanske är hyllningsmodellernas år. Fanns ju helt klar fler än 1 av dessa från årets Basel.
Undrar när första Pepsin dimper ner på KS
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Finns många spännande fotbollsspelare i Sverige men bara en som alla känner till :) ingen nämn ingen glömd :)
Finns oxå många spännande kvinnor men jag bor bara med en :)

Se bara på omröstningen ang KS klocka :)

Absolut!
Men svaret kanske blir annorlunda om man tänker 2014 istället för bara fotbollsspelare?
 

JAkesson

Omega
Från Omega så känns både SM300 och Deville Butterly väldigt 2014.

Nya Rolex deepsea föll pladask från mitt perspektiv, 2014 men pladask 2014.
Personligen så gillar jag nya Cellini från Rolex - också nice facelift 2014.

Royal Capital från S&S är också väldigt 2014.

Swatch sistem51 känns också 2014. Om än plastigt.

Från IWC så känns nya Aquatimer nice, stort facelift i denna årsmodell.

Men.. om jag skall välja en.. SM300.
 
Topp