• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Typisk 2014 års klocka

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Rolex Seadweller - bästa SD'n sedan de hade plexi...
Glycine Airman No 1 - en på alla sätt helt rimlig och rätt reissue, eller snarare, återupptagen produktion av en ikon.
Rolex vitguldspepsi - fläsk!
Rolex Milgauss - blå, blå, blå! Krispigt!
Sjöö Sandström Royal Capital - för det horologiska jätteklivet uppåt

:)
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Rolex Seadweller - bästa SD'n sedan de hade plexi...
Glycine Airman No 1 - en på alla sätt helt rimlig och rätt reissue, eller snarare, återupptagen produktion av en ikon.
Rolex vitguldspepsi - fläsk!
Rolex Milgauss - blå, blå, blå! Krispigt!
Sjöö Sandström Royal Capital - för det horologiska jätteklivet uppåt

:)
Blå Milgaussen hade jag nästa glömt. Inte OK.
En riktigt schysst release!
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Rolex Seadweller - bästa SD'n sedan de hade plexi...
Glycine Airman No 1 - en på alla sätt helt rimlig och rätt reissue, eller snarare, återupptagen produktion av en ikon.
Rolex vitguldspepsi - fläsk!
Rolex Milgauss - blå, blå, blå! Krispigt!
Sjöö Sandström Royal Capital - för det horologiska jätteklivet uppåt

:)
Vitguldspepsi ja. SS RC.. hmm ja kanske... men internationellt nej..
 

Barda

Cartier
Denke har tömt det mest och jag håller i stort med. Men för att slänga in något annat, Swatch Sistem51? Eller har den övergivits efter Plast-gate? (Den kanske släpptes förra året?) I vilket fall den är i mitt tycke; intressant, lite nyskapande och rolig!

E
 

Barda

Cartier
Denke har tömt det mest och jag håller i stort med. Men för att slänga in något annat, Swatch Sistem51? Eller har den övergivits efter Plast-gate? (Den kanske släpptes förra året?) I vilket fall den är i mitt tycke; intressant, lite nyskapande och rolig!

E
...och ej att glömma, Överkomlig för de allra flesta...
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
Utseendemässigt, som nämnts tidigare ett par gånger: Omegas SM300, helt klart! Tekniskt sett: SS Royal C med micro-rotorn samt Swatch Sistem51.
 
Topp