Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tysk klocka som varit med ett tag.

Diskussion i 'Vintage' startad av Holmqvist, 3 maj 2016.

1. Holmqvist
    Trådstartare

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Tjena.

Eftersom detta inte är min avdelning så vänder jag mig till er experter.
    Fick en bild skickad till mig av en god vän som har lite frågor om en klocka.
    Finns full historik, som var den kom ifrån osv finns till den men vad är det för sorts klocka och vad kan den vara värd?
    image.jpeg

Chuck gillar detta.
  2. Joakim C

Joakim C Borgare

Urverket AS 1130, ett robust och pålitligt sådant förekom i många ur som användes av soldater i den tyska armén och det blev senare helt enkelt ett marknadsföringsargument med just benämningen Wehrmachtswerk. Värdet på uret är ringa, dock har du ett med svart tavla som är mer eftertraktat. Jag har haft många gamla ur med just detta urverket och det är verkligen pålitligt och robust. Vem som tillverkat ditt ur vet jag inte, kanske någon annan har svaret på det....
    Länk till information om urverket: http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&AS_1130

eriksson850 gillar detta.