Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tyska DHL, hur arbetar de egentligen?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Aquaracer2, 9 december 2013.

1. Aquaracer2
    Trådstartare

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Väntar paket, skickat med tyska DHL... förstått det som att det i Sverige istället tas över av Posten som sedan försöker bussa ut det till mig....

Har jag rätt?

Omen gillar detta.
  2. naggge

naggge Friends of KS

Borde ju rimligtvis hanteras av DHL Sverige..

3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Så har det varit för mig, posten tar över. :(

4. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Verkar märkligt. Jag talade med DHL i Stockholm förra veckan ang leverans och de sa att det är DHL som alltid sköter transport/leverans. Inga andra blandas in.

Man betalar väl inte dyrt till dhl för att posten skall sköta det.....

5. _jonte

_jonte Friends of KS

Har varit olika för mig. Ibland via posten och ibland av DHL själva.

6. Aquaracer2
    Trådstartare

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Fr, 06.12.2013 03:16 Uhr Hamburg, Deutschland Die Sendung wird ins Zielland transportiert und dort an die Zustellorganisation übergeben. (Homepage / Online Sendungsverfolgung: )
    Mo, 09.12.2013 10:18 Uhr Schweden Die Sendung ist im Zielland eingetroffen.

Hur ska jag tolka detta? Som att posten tar över eller som att DHL bluffar ihop utkörningen själva?
    Jag får det till att Posten tar ööööööver....

7. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Hade möte med DHL förra veckan. De erbjöd mig totalansvar för frakterna. Dvs både inrikes och utrikes(import). Skulle bli förvånad om svenska posten blir inblandad. Alla dhl-frakter sköts av dhl-målade bilar, iaf enligt de representanter jag träffade.

8. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Väntar själv på DHL......paket från utlandet....körs ut direkt av dem till mig...eller pick up hos dem....valfritt.
    Kanske så att deras försäkringar inte gäller i Krimnynäs.....

Aquaracer2 gillar detta.
  9. Hellebring

Hellebring Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag har fått för mig att det beror på vilken tjänst avsändaren valt.
    Vad jag förstått är det DHL som kör tyska posten och då om avsändaren skickar den som postpaket är det DHL som tar hand om paketet fram till Sverige där det lämnas över till Postnord som behandlar det som ett företagspaket och kör ut det till mottagaren under dagtid. Om man inte är på plats körs paketet tillbaka till centralen och sen dagen efter körs det ut till utlämningsstället.

Är inte helt 100 på att det faktiskt är så här men det är så jag förstått det när jag ringt posten och varit irriterad över att mitt paket varit på ett företagscenter med väldigt dåliga öppettider.

10. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Beror på om det är värdepost, brev eller paket som avses.... Mitt senaste inköp gick med DHL i Düskland till Posten i Sverige.

11. Rber

Rber Biskop

Ich habe ein kleines Motorboot.

Aquaracer2 gillar detta.
  12. calzone

calzone Biskop

Allt jag fått skickat med DHL ifrån Tyskland har alltid levererats med Posten...

13. Omen

Omen Goldmember

Lugn nu, det här kommer att gå bra för dig, lite julklappar som stoppar till i flaskhalsen, vi ser fram emot en öppningstråd på...ska vi säga... Onsdag?:)

Aquaracer2 gillar detta.
  14. Andsan

Andsan Borgare

Från:
    Täby
    Det är lite olika hur de arbetar.
    Ofta har de hand om hela leveransen från utskick till leverans till dörr eller ibland genom att det levereras till Posten och man får hämta det vid ett utlämtningsställe såsom ICA m.fl. Det är min erfarenhet

/Anders

15. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Det står ju bara att försändelsen nått "mållandet", inget om att Posten ska ta över. Lugna sig nu :)

Omen gillar detta.
  16. Aquaracer2
    Trådstartare

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Drar förhastade slutsatser... Googlat för mycket...

Micke Ni gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield