• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tyyydliga klockor?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan vara så att den var åt dykarhållet.. Fick för mig att det var yonsson...
Finns väl några full lume klockor som är flygare också. Någon LE sinn och typ nån archimedes tror jag...
Jepp, bytte och målade visarna, bar den i några månader sedan sålde jag den. Väldigt trevlig dock, 40mm.


Den var dock fullständigt oläsbar innan jag moddade den.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Combat 6, 36mm-version, med datum... För det var under 40mm som gällde va?

image.jpg
 

Anno 1685

Omega
UPPDATERING: Efter ha presenterat listan för farsgubben, blev det att vi åkte till Erikssons i Sundbyberg. Efter att ha klämt och provtittat på Sinn, ser det nu ut som att det blir en 104 St med index (inte mycket som stämde med de ursprungliga kriterierna, men men...). Det fanns ingen inne för tillfället, men så snart den kommer så blir det nog ett köp. Jag har för övrigt aldrig tidigare varit hos Erikssons ur, men de var väldigt sympatiska. Kan rekommendera dem varmt (såsom så många andra här på KS).
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
UPPDATERING: Efter ha presenterat listan för farsgubben, blev det att vi åkte till Erikssons i Sundbyberg. Efter att ha klämt och provtittat på Sinn, ser det nu ut som att det blir en 104 St med index (inte mycket som stämde med de ursprungliga kriterierna, men men...). Det fanns ingen inne för tillfället, men så snart den kommer så blir det nog ett köp. Jag har för övrigt aldrig tidigare varit hos Erikssons ur, men de var väldigt sympatiska. Kan rekommendera dem varmt (såsom så många andra här på KS).
Gratulerar med klockan, hoppas din far ser datumet ordentligt ;)
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Som alltid då. ;)

Kul att ni hittade en klocka som verkar passa honom. 104 är en bra klocka som han säkert blir nöjd med! Har ägt en (några få dagar) och den är helt klart trevlig. :)

Bra val! Klockan som @yonsson hade hittade via omvägar till mig, där den blev kvar ett år. Mycket trevlig klocka för pengarna, men se till att köpa den på den mycket snygga och bekväma länken. Dessutom är det en mycket tydlig klocka (bra antireflexbehandling), dag som natt:
Sinn 2014-03-07.jpg


Sinn lume (fin).jpg
 
Topp