• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

U.G Polerouter

Jens

Greedo
Har lovat Mattan att titta över hans U.G och därför passar jag på att visa en bild på Microrotor-verket som klockan har.
Lite slitet verk, men jag blir knäsvag när jag tittar på det.
image.jpg




J
 

Jens

Greedo

Ariste

Audemars
2-Faktor
Det är ingen helservice jag ska utföra, mina kunskaper är begränsade! Tyvärr tar jag inte betalt per timme heller så ni får hålla till godo med de bilder jag ev knäpper, allt tar dubbelt så lång tid om det ska dokumenteras också.:)
J
Vi är tacksamma för allt du slänger åt oss, gentilt av dig att hjälpa till - respekt!;)
 

Jens

Greedo
Eftersom jag är en sån trevlig prick så bjuder jag på ett par bilder till. Vem vill sitta o dricka vin med en vacker fru när det finns en klocka som behöver hjälp!;)

Det som var problemet med klockan när Mattan kontaktade mig var att han tyckte att den inre bezelen snurrade runt efter väder och vind. Jag i min tur tyckte att det såg ut som att verk inte satt fast korrekt. Vi hade båda rätt.

När klockan anlände i tisdags så drog jag på mig den ett dygn för att få en känsla, tycker att det brukar ge en del. Antar att det inte är nåt som urmakarna brukar göra, men å andra sidan är jag ingen urmakare och för mig ger det en del.
Jag har för fan läst praktisk filosofi och psykologi på universitetet och inte spenderat en minut på urmakarskolan!:)

När jag nu öppnade den så blev min teori bekräftad. En av skruvarna som fäster verk i boetten verkar vara en nödlösning.
image.jpg

Om ni ser på den vänstra skruven så är den korrekt med det tillhörande vinklade blecket.
Den högra skruven vet jag inte var den kommer ifrån.
Den bezel som omger skruvparet föll ur när verket hade demonterats så jag förstår att den snurrat runt!

Mitt projekt nu blir att få tag på en skruv och ett bleck samt lösa den lösa bezelen.

Bjuder på en bild på tavlan i det "fria" också.
image.jpg


Fortsättning följer. Nu ska jag dricka vin!


J
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Har lovat Mattan att titta över hans U.G och därför passar jag på att visa en bild på Microrotor-verket som klockan har.
Lite slitet verk, men jag blir knäsvag när jag tittar på det.
image.jpg

J

Jag kan bara hålla med. UG microtorverk tillhör de absolut vackraste. 215-9 har dessutom en gångreserv om uppemot 60 timmar vilket man inte gissar första gången man ser designen.

Här en bild på ett verk i bättre skick.
 
Topp