• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

U gotta love the ladies...

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Jag radar upp mina fint i storleksordning på min byrå vilken i övrigt är välstädad medan min fru slänger massor av smycken och borstar och krämer och hårsnoddar och skit ovanpå sin byrå. Ovanpå och under allt skräp slänger hon sina klockor. När jag anmärkte på det för en tid sen kallade hon mig för prinsessa och mina klockor för tjejklockor i jämförelse med hennes 16610. Ett jävla sätt faktiskt!
Det var ju ett jäkla gnäll, du är en riktig primadonna :)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Hade jag vetat att den dyra Rolexen, Omegan osv. kommer att behandlas så där så hade hon fått en Tissot.

Att inte ta hand om sina grejer är brist på karaktär i min bok.
Är det så rackig kvalité på Rolex och Omega så de inte tål att hanteras på det sättet?

Jag förvarar för övrigt de klockor jag använder liggandes på en bänk tillsammans med det skit som finns i byxfickorna efter en dag. Det enda jag försöker undvika är att lägga med mynt mot glaset (om det inte är safirglas)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Är det så rackig kvalité på Rolex och Omega så de inte tål att hanteras på det sättet?

Jag förvarar för övrigt de klockor jag använder liggandes på en bänk tillsammans med det skit som finns i byxfickorna efter en dag. Det enda jag försöker undvika är att lägga med mynt mot glaset (om det inte är safirglas)

Jag respekterar dig för att du inte tycker om klockor från Rolex och Omega, men det blir lite tröttsamt att alltid vända, vrida och lurka fram kritik mot ett och samma märke, ur tomma intet.
 

Ricrob

Patek
Är det så rackig kvalité på Rolex och Omega så de inte tål att hanteras på det sättet?

Jag förvarar för övrigt de klockor jag använder liggandes på en bänk tillsammans med det skit som finns i byxfickorna efter en dag. Det enda jag försöker undvika är att lägga med mynt mot glaset (om det inte är safirglas)
Ja, av ngn konstig anledning så använder Rolex och Omega en jättemjuk metall som repas extremt mycket lättare än superstålet som Orient använder... Eller så är man kanske helt enkelt mer rädd om en Rolex/Omega än en Orient. Hmm, hur kan det vara tror du..?
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag respekterar dig för att du inte tycker om klockor från Rolex och Omega, men det blir lite tröttsamt att alltid vända, vrida och lurka fram kritik mot ett och samma märke, ur tomma intet.
Jag rackar faktiskt inte ner på rolex eller omega, men visst jag erkänner de är inte mina favoritklockor de är lite för vanliga.

Det jag rackar ner på är pedanteriet och maniska rädslan för repor. Det inlägg jag citerade påstod att man absolut inte kan hantera omega eller rolex utan silkeshandskar då d(underförstått) blir förstörda av detta. Inlägget du citerar var av djupt ironisk karaktär (även om jag vet att ironi normalt går förlorad i text, i detta fall hade det inte spelat någon roll hur många smileys jag slängde på för jag vet att folk här skulle känna sig förolämpade oavsett).

Jag skiter fullständigt i vad folk gillar och inte gillar (dock lite tråkigt att detta forum är väldigt likriktat och en ryggdunkarklubb), bara man är nöjd med sitt eget val. Dock visar det sig gång efter annan att folk här är väldigt osäkra och kräver en oerhörd bekräftelse, framför allt för sin Rolex eller Omega. Det har hänt flertalet gånger sedan jag kom hit att folk reagerat mycket kraftigt och negativt utan att intentionen har varit att provocera.

Om du och Ricrob är lite observanta så håller jag ju mig oftast borta från Rolex och Omegatrådar med negativa utlåtanden. Men (med stort M) i de trådar som dyker upp med några veckors mellanrum gällande t ex handhavande av klockor och/eller kopior skriver jag beska kommentarer ofta riktade mot just dessa märken då rolex och omegamaffian här verkar ha tvångssyndrom gällande just detta.

Det är klockor det rör sig om, inte antika oljemålningar eller burkar av nitroglycerin.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Det jag rackar ner på är pedanteriet och maniska rädslan för repor. Det inlägg jag citerade påstod att man absolut inte kan hantera omega eller rolex utan silkeshandskar då d(underförstått) blir förstörda av detta.


Var påstod jag det? :)

Jag är den första att använda min Rolex på stranden och på gymmet men jag försöker så klart alltid att undvika att banka den i något. Hairlines får man på köpet så klart.

Det jag vänder mig mot är behandlingen av en värdesak för tiotusentals kronor som stuvas undan som något katten släpat in.

Konstigt nog brukar skohyllan alltid vara i perfekt ordning dock...
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Var påstod jag det? :)

Jag är den första att använda min Rolex på stranden och på gymmet men jag försöker så klart alltid att undvika att banka den i något. Hairlines får man på köpet så klart.

Det jag vänder mig mot är behandlingen av en värdesak för tiotusentals kronor som stuvas undan som något katten släpat in.

Konstigt nog brukar skohyllan alltid vara i perfekt ordning dock...

Hehe :) jag förstår vad du menar men håller inte med ;)

När det gäller skorna förstår jag det bättre då skor (ovansidan) är känsligare än en klocka :) (visserligen behandlar jag mina skor ganska vårdslöst, fettar och använder skoputs regelbundet dock då skin skall hållas välsmort)
 

Sond

Patek
HeJ Bullen!

Jag vill tacka för det ni tog upp förra veckan om mannen vars kvinna la sina klockor lite hur som helst. Fram till förra veckan trodde jag att jag var den enda som hade det problemet. Men när jag såg filmen(där brevskrivaren självklart inte själv var med utan det var skådespelare) insåg jag att det finns flera som har det som jag. Det betyder mycket för mig att få klarhet i det här. Tack!

Hälsar
Sond

Ps. Kan ni ta upp problemet med folk som inte har någon humor i något program i framtiden? Det verkar finnas en del sådana. Jag tror det vore bra för dem att förstå och lära sig känna igen när frågar tas upp med det som man säger, glimten i ögat. Dessa personer verkar ofta missa de roliga poängerna och det kanske är tråkigt för dem? Ds.
 

PP5712

Breitling
Jag älskar min fru och hon är grym på alla sätt MEN! Ska man skratta eller gråta när man ser hur hon förvarar sin klocka..?

Tjäna!

Intressant inlägg då jag själv precis var centimetrar ifrån att trampa sönder en helt ny dam-Patek.

Hustrun har av någon anledning lagt den i trappan ned till undervåningen trots att vi har mängder av fiffiga avlastningsbord i sovrummet..

Skönt att jag inte är ensam om att notera det här beteendet som måste vara genetiskt betingat...
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Jag älskar min fru och hon är grym på alla sätt MEN! Ska man skratta eller gråta när man ser hur hon förvarar sin klocka..?

Hur jag förvarar min:
image.jpg



Hur hon förvarar sin... Suck:
image.jpg


Tjäna!


AHA skönt att se att du har Daytonan kvar. Det finns hopp om dig!!
Hon däremot värdesätter nog sina smycken mer;)
 

16610

Patek
2-Faktor
He he! Nu har inte min någon sådan fin klocka men om du visste vad jag hittar när jag dammsuger. Oj hitta du den där!? Va roligt;) småbarn och sambo lika med dåligt.
 
Topp